سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/سفیر ایران در افغانستان؛

افغانستان توانایی تبدیل شدن به قلب تجاری خاورمیانه را دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: افغانستان با ظرفیت‌های گسترده‌ای که در عرصه تجارت داخلی دارد، می‌تواند تبدیل به قلب تجاری خاورمیانه شود.



ابوالفضل ظهره‌وند در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک میان ایران و افغانستان، باب جدیدی در مناسبات تجاری میان دو کشور ایجاد می‌کند و امیدوارم علاوه بر تامین مایحتاج مردم افغانستان، بتوانیم در تامین و گسترش نیازهای فنی و تکنولوژیک نیز نقش موثری ایفا کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بیان کرد: در نمایشگاه‌های ایران و افغانستان، معمولاً تولیدات جمهوری اسلامی ایران عرضه و در اختیار مصرف‌ کنندگان کشور دوست و همسایه، افغانستان قرار می‌گیرد و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک، شاهد برپایی نمایشگاه تولیدات مشترک میان دو کشور باشیم.

ظهره‌وند با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای اختلال در مناسبات دو کشور گفت: افغانستان باید روابط خود را با کشورهای همسایه گسترش دهد و اینکه گفته می‌شود افغانستان محاط در خشکی است را باید تبدیل به فرصت کرد و البته دشمنان نیز تلاش زیادی دارند که در عرصه روابط تجاری میان کشورهای منطقه اختلال ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: هرات یکی از توسعه‌ یافته‌ترین شهرهای افغانستان و حتی منطقه است و می‌توان این شهر را تبدیل به قلب تجاری خاورمیانه کرد و جمهوری اسلامی ایران در این راستا، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد: از زمانی که مسئول سفارت ایران در افغانستان برعهده من گذاشته شده است، بیشترین ویزا را برای تجار افغانستان صادر کرده‌ام و البته در این مسیر معتقدم که تمام اقدامات باید در مسیر قانونی اتفاق بیفتد، زیرا ویزای ما بسیار محدود است.

ظهره وند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، در مسیر سازندگی افغانستان خود را متعهد می‌داند و معتقدیم که راه‌های افغانستان باید به روی تمام کشورهای همسایه باز باشد و از امکانات بالقوه این کشور، باید به بهترین شکل ممکن در مسیر توسعه و پیشرفت استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران اضافه کرد: زمانی که 141 کشور در بالاترین سطح روابط دیپلماتیک در ایران حضور پیدا می‌کنند، نمایانگر این است که ادعاهای غربی‌ها علیه ایران واهی است و در واقع آنها خود، منزوی هستند.

سفیر ایران در افغانستان با اشاره به تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: تحریم‌های غرب علیه ایران تاکنون جواب نداده و امروز ما شاهد هستیم که حدود 90 درصد کالاهای مورد نیاز، در داخل کشور تولید می‌شود و جمهوری اسلامی ایران، تمام تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و از آنها برای اتکا به ظرفیت‌های داخلی خود، بیشترین بهره را برده است.

برچسب ها: سفیر ، جمهوری ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.