سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رونمایی از بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی‌ خط جهان

بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی‌خط جهان به ابعاد40/1 در 114 متر، در ایام دهه کرامت در مجتمع فرهنگی هنری امام‌خمینی(ره) تکمیل و رونمایی می‌شود.




مدیر مجتمع فرهنگی هنری امام‌خمینی(ره) مشهددر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این خبر گفت: این تابلوی بی‌نظیر، از آخرین آثار هنرمند گران‌قدر، استاد علیرضا بهدانی است که در ایام دهه کرامت و از 28شهریور تا 5مهر، در فضای باز این مجتمع تکمیل و در روز پایانی، رونمایی می‌شود.

روح‌الله مهدی‌پناه افزود: این اثر که از 114قطعه تشکیل شده، مشتمل بر نگارش کامل سوره یاسین به‌عنوان قلب قرآن در کنار 114حدیث رضوی است که در هر قطعه آن هشت مرغ مینیاتوری و هشت کاشی رضوی خودنمایی خواهد کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این اثر گفت: رنگ به کار رفته در این تابلو اکریلیک و خط اصلی نگارش، طلایی و شکسته نستعلیق است.

مهدی‌پناه به سرعت بالای علیرضا بهدانی در خلق آثار خط و نقاشی اشاره و تاکید کرد: این هنرمند پیش از این با نگارش چندین قرآن با خطوط اسلامی و ایرانی و اهدای بزرگ‌ترین قرآن مطلای جهان به مقام معظم رهبری و پس از آن، موزه مرکزی آستان قدس رضوی، نام خود را در میان هنرمندان کشور مطرح کرده است.

مدیر مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌خمینی(ره) وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: این اثر بی‌نظیر، پس از تکمیل، در بیمارستان رضوی مشهد نصب خواهد شد. س/

برچسب ها: مدیر ، مجتمع ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.