سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفت ایران اسب تروئیکای اروپا را به گل نشاند

تحریم خرید نفت کشورمان توسط اروپا به جای آنکه به ضرر اقتصاد ایران باشد اروپا را دچار مشکلات فراوان کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر روزی اسم تروئیکای اروپایی برای مردم و رسانه های کشورمان معنای زورگویی و اعمال فشار برای جلوگیری از دستیابی ایران به دانش هسته ای را داشت، امروز نام ایران برای مردم این 3 کشور یعنی فلج شدن اقتصاد و بالارفتن بی سابقه قیمت سوخت در انگلیس و آلمان و فرانسه.

تروئیکا به معنی سورتمه سه اسبه می باشد ولی در واژگان سیاسی به معنای مذاکرات سه جانبه، نشست سه جانبه و یا ائتلاف و کمیته سه جانبه است که در اروپا این اصطلاح برای 3 کشور فوق به کار برده می شود.

تحریم خرید نفت کشورمان توسط اروپا به جای آنکه به ضرر اقتصاد ایران باشد اروپا را دچار مشکلات فراوان کرده و در هفته های اخیر ثبت قیمت بی سابقه برای بنزین در آلمان را رقم زده است و مصرف کنندگان این کشور اروپایی با بهت و ناباوری پرداخت نزدیک به 2 یورو برای هر لیتز بنزین را تجربه کردند.

قیمت بنزین در انگلیس نیز طی دو ماه اخیر روند صعودی داشته است و هزینه یک باک 50 لیتری بنزین از اول ژوئیه تاکنون چهار پوند و 45 پنس بالا رفته است.

با وجود وعده های دولت مبنی بر کاهش بهای سوخت، بهای سوخت در فرانسه در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته است.دولت برای کاهش بهای سوخت تنها مالیات بر سوخت را کاهش داد اما تغییری در تعرفه های خود ایجاد نکرد. به همین دلیل بهای سوخت در جایگاههای فروش کاملا به بهای نفت خام وابسته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.