سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رويترز به نقل از وزير نفت ايران: قيمت نفت باز هم مي تواند افزايش يابد

در روزي که عربستان سعودي اعلام کرد قيمت هاي جهاني نفت بالاست و اين کشور تلاش مي کند قيمت ها را متعادل سازد، رستم قاسمي وزير نفت ايران اعلام کرد قيمت هاي جهاني نفت هنوز هم پايين است و مي تواند از سطح کنوني نيز بالاتر رود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ "علي النعيمي" وزير نفت عربستان روز گذشته گفت عربستان به عنوان بزرگترين توليد کننده نفت جهان درباره بالا بودن قيمت نفت نگران است و تلاش خواهد کرد قيمت اين ماده ارزشمند را متعادل سازد. ولي ايران که براي جبران کاهش فروش نفت خود به سبب تحريم هاي غرب به بالا رفتن قيمت نفت خام نياز دارد بر اين باور است که قيمت ها در ماه هاي آينده مي تواند از سطح کنوني نيز بالاتر رود. 
اين خبرگزاري به نقل از پايگاه اينترنتي وزارت نفت ايران گزارش داد وزير نفت ايران روز گذشته گفت‌:از نظر ما، قيمت نفت هنوز هم پايين است و اين توانايي را دارد که بيش از اين افزايش يابد.
قاسمي گفت پايين آمدن سطح توليد در ميادين نفتي درياي شمال باعث افزايش قيمت نفت خواهد شد. وي در پاسخ به سئوالي درباره اقدام احتمالي آمريکا در آزاد کردن ذخاير نفت استراتژيک اين کشور با هدف کاهش قيمت آن گفت بالا رفتن قيمت نفت در فصل زمستان در نيمکره شمالي امري عادي است.  
گفتني استف،از زمان آخرين نشست سازمان کشورهاي صادر کننده نفت اوپک در ماه ژوئن، قيمت نفت برنت بيش از بيست درصد افزايش يافته و به محدوده قيمت 112 تا 117 دلار رسيده است.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.