سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبري سومين اردوي شعر انقلاب اسلامي (آفتابگردانها) بيان شد؛

دستيابي به عدالت فرهنگي مستلزم توجه به همه استعدادها است

دستيابي به عدالت فرهنگي باذكر لزوم تصحيح تعريف نخبه، هوش و استعداد در كشور مستلزم توجه به همه استعدادها است.

به گزارش خبرنگار بخش ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاري نشست خبري سومين اردوي شعر انقلاب اسلامي (آفتابگردانها) كه امروز با حضور (مصطفي محدثي خراساني)شاعر، (علي محمد مودب)مدير عامل موسسه فرهنگي هنري شهرستان ادب و (ميلاد عرفان پور) دبير دوره آموزشي شعر جوان انقلاب اسلامي ( آفتابگردانها) در موسسه فرهنگي هنري شهرستان ادب برگزار شد.
علي محمد مودب مدير عامل موسسه فرهنگي هنري شهرستان ادب با اشاره به اينكه موسسه فرهنگي هنري شهرستان ادب تا به امروز بيش از يك سال در حوزه برگزاري دوره‌هاي آموزشي شعر جوان انقلاب اسلامي فعاليت داشته، گفت: اردوي سوم آخرين اردوي دوره اول آموزشي شعر جوان بوده و ما هم اكنون در دهه‌اي هستيم كه تثبيت فرهنگي انقلاب اسلامي و فعاليت در حوزه فرهنگ بهترين شاخصه‌ي آن است.
وي افزود:‌اين كه ما بتوانيم آرمان‌ها و جهان بيني خود را وارد فرهنگ كنيم،دغدغه ي ادبيات انقلاب اسلامي بوده و هم اكنون مسئله مهم درك اهميت ادبيات و شعر در حوزه مديران و مردم است.
مدير عامل موسسه فرهنگي هنري شهرستان ادب به اينكه ما در حوزه علم،نظامي چون آموزش عالي داريم،اشاره كرده و اظهار داشت:حوزه ادبيات و هنر يكي از مغفول ترين حوزه‌ها بوده و تعريف ما از هوش، استعداد و نخبه غلط و اشتباه است.
مودب در ادامه سركوبي استعدادهاي هنري و ادبي را نتيجه كم توجهي به اين حوزه‌ها دانست و تصريح كرد:اما ادبيات و هنر نقش بسزايي در فرهنگ سازي دارد و ما اگر مي‌خواهيم در نبرد سنگين خيال،صادرات خيال داشته باشيم بايد به اين دو حوزه اهميت داده و در جستجوي شاعر و آموزش درست آنها باشيم.
وي گفت:رسيدن به عدالت فرهنگي مستلزم توجه به همه استعدادها است.
مديرعامل موسسه فرهنگي – هنري شهرستان ادب افزود:شاعران نماينده وجود يك مملكت بوده و اهميت ادبيات به نظر بيشتر از مابقي حوزه‌ها است.
مودب خاطرنشان كرد:در آينده نزديك جلساتي با هدف زمينه سازي همكاري هر چه بيشتر رسانه‌ها با موسسه فرهنگي-هنري شهرستان ادب برگزار مي‌شود.
همچنين؛ميلاد عرفان پور دبير دوره آموزشي شعر جوان انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه دوره آموزشي شعر جوان انقلاب اسلامي با هدف پرورش شاعران اصيل معتقد به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي شكل گرفته، گفت:"آفتابگردان‌ها" از مهرماه سال 1390 شروع به كار كرده و در قالب دوره‌هاي يك ساله به اجراي برنامه‌هايي چون اردوهايي شامل كلاس‌‌هاي آموزشي و فرهنگي جدي و كارشناسي شده با حضور شاعران برجسته انقلاب اسلامي و شاعران جوان اين سرزمين پرداخته است.
وي افزود:از برنامه‌هاي ديگر به اجرا درآمده در قالب دوره‌هاي آموزشي شعر جوان انقلاب اسلامي مي‌توان به نشست‌هاي هم انديشي شاعران جوان و شعر خواني و نقد اشاره كرد.
دبير دوره آموزشي شعر جوان انقلاب اسلامي (آفتابگردانها) در ادامه به ا ينكه اردوها بخشي از برنامه‌هاي دوره آموزشي شعر جوان انقلاب اسلامي بوده، اشاره كرد و اظهار داشت: به غير از اردوها مي‌توان از برنامه نقد مستمر شعر اعضا در طول سال، زمينه سازي براي تعامل اعضاي جوان و نوجوان با شاعران مطرح و با سابقه و ارائه سير مطالعاتي بعد از نشست‌هاي هم انديشي و جلسات كارشناسي متعدد به تصويب رسيده است.
عرفان پور خاطر نشان كرد:از جمله برنامه‌هاي ديگر مي‌توان به "نيم روز نقد" و مشاعره شاعران مطرح و با سابقه با شاعران جوان و نوجوان اشاره كرد./ه
برچسب ها: دستیابی ، عدالت ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.