سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه برتر کارشناسی سهمیه شاگرد اولی برق:

ما ته مانده های کنکور کارشناسی ارشد نیستیم

دانشجویان کارشناسی ارشدی که با سهمیه شاگرد اولی پذیرفته شده اند برای ثبت نام در دانشگاه صنعتی شریف با مشکل مواجه شدند که با تلاش مسئولین وضعیت آنها رسیدگی شد.

رتبه برتر رشته برق ورودی سال 01 که با سهمیه شاگرد اولی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده بود در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: اساتید دانشگاه صنعتی شریف بین فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه شریف و دانشگاه های دیگر که هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد شریف هستند تفاوت بسیاری قائل هستند در صورتی که دانشجویان بر اساس شایستگی ها و صلاحیت هایی که از آن برخوردار بودند وارد این دانشگاه شده اند.
 
وی در ادامه افزود: در صورت قائل شدن تبعیض بین دانشجویان شریف و دانشجویانی که از دانشگاه های دیگر وارد این دانشگاه شده اند این افراد تبدیل به سفیر دانشگاه صنعتی شریف می شوند .
 
وی بیان کرد: دانشگاه شریف تنها به  دانشجویان خود بها می دهند در صورتی باید بپذیرند ته مانده های کنکور کارشناسی ارشد نیستیم.
 
وی اظهار داشت: برای حل مشکل ثبت نام قول مساعدت داده شد تا بتوانیم انتخاب واحد را در شرایط برابر با بقیه دانشجویان انجام دهیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: کسی که می تواند در رشته خود حائز رتبه اول شود یقیناً از نخبگان علمی محسوب می شود و این فرد با ورود به دانشگاه شریف و استفاده از امکانات این دانشگاه می تواند به موفقیت نائل شود  و لازمه این موفقیت فراهم کردن شرایط برابر با بقیه دانشجویان هست.
 
** فشار روحی، دانشجوی نابغه را هم با مشکل مواجه می کند
 
رتبه برتر رشته برق ورودی سال 90 که با سهمیه شاگرد اولی وارد دانشگاه صنعتی شریف شده بود در خصوص شرایط این دانشجویان گفت: سال گذشته تا دو ماه بدترین شرایط را داشتیم و تا دو ماه تهدید به اخراج می شویم و یک ماه خوابگاه نداشتیم.
وی در ادامه گفت: سال گذشته ثبت نام راحتی داشتیم و یک ماه و نیم بعد فشارها شروع شد گویا امسال فشارها از بدو ثبت نام شروع شده است.
 
وی اظهار داشت: شرایط ما با شرایط دیگر دانشجویان عادی تفاوتی نداشت اما 2 ماه فشار روحی دانشجوی نابغه زا هم به نتیجه نمی رساند و همیشه بین دانشجوی شریف و غیر شریف تبعیض بوده به طوری که رتبه 5 کنکور کارشناسی ارشد به خاطر همین تبعیض با مشکل مواجه بود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بین دانشگاه صنعتی شریف و سنجش تنش بوده است و امسال ظرفیت اکثر رشته های دانشگاه شریف به طور چشم گیری کاهش پیدا کرده و امیدوارم این کشمکش ها هر چه زودتر پایان یابد./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.