سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام دري به باشگاه خبرنگاران خبرداد

اعزام يک ميليون نفري کاروان راهيان نور دانش‌آموزي به مناطق عملياتي

نماينده ولي‌فقيه در سازمان اردوي راهيان نور و گردشگري بسيج از اعزام يک ميليون نفري دانش‌آموزان در قالب کاروان راهيان نور به مناطق عملياتي دفاع مقدس تا مهر ماه سال آينده خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن دري در گفتگو با خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي قرارگاه مرکزي و سازمان اردويي راهيان نور با فرماندهان سپاه‌هاي استاني سراسر کشور مقرر شد که اعزام سراسري راهيان نور دانش آموزي از اوايل مهر ماه سال جاري آغاز شود.

وي افزود: از آنجا که در سراسر کشور استقبال چشم‌گيري از سوي دانش‌آموزان براي حضور در اردوهاي راهيان نور صورت گرفته، امسال ظرفيت اعزام کاروان راهيان نور دانش‌آموزي حدود 100 هزار نفر به ظرفیت سال گذشته اضافه شده و ان‌شالله تا مهر ماه سال آينده شاهد حضور بيش از يک ميليون دانش‌آموز در مناطق عملياتي خواهيم بود.

نماينده ولي‌فقيه در سازمان اردوي راهيان نور و گردشگري بسيج ، حضور دانش آموزان در مناطق عملياتي را بسيار مثبت ارزيابي و تاکيد کرد: اردوهاي راهيان نور دانش‌آموزي سبب انتقال تجارب، ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس و شهادت‌طلبي به نسل جديد خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: بيش از 80 درصد شرکت کنندگان اين اردوها براي بار اول است که به اين مناطق اعزام مي‌شوند و تجربه نشان داده که اغلب دانش‌آموزاني که در اين اردوها حضور به عمل آورده‌اند به ترغيب خانواده‌هاي خود در بازديد از اين مناطق مي‌پردازند.

حجت الاسلام دري نشر فرهنگ قرآني و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و تبيين مطالبات شهدا را از اهداف اصلي اردوهاي راهيان نور برشمرد و تصريح کرد: بررسي‌ها نشان داده پس از حضور دانش‌آموزان در اين اردوها پايبندي به آرمان‌هاي انقلاب و استحکام انگيزه‌هاي حفظ ولايت فقيه در آنان دو چندان شده و شناخت عميق‌تري نسبت به دشمنان خود و نظام پيدا خواهند کرد.

وي اردوهاي راهيان نور را يکي از بهترين بسترها براي افزايش بصيرت جوانان که همواره مورد تاکيد مقام معظم رهبري بوده دانست و افزود: زائران راهيان نور با حضور در يادمان‌ها، زيارتگاه‌ها، نمايشگاه‌ها و رزمايش‌هاي فرهنگي و بصيرتي با مشاهده رشادت‌هاي رزمندگان اسلام و مطالعه دلايل اين رشادت‌ها در وصيت‌نامه‌هاي شهدا گام‌هاي بلندي به سوي شناخت صحيح دشمن برمي‌دارند.

نماينده ولي فقيه در سازمان اردوي راهيان نور و گردشگري بسيج، در پايان از نهايي شدن طرح تربيت راويان و خادمين شهداي دانش‌آموزي خبر داد و گفت: از آنجا که در آينده جوانان و نوجوانان ايران عهده‌دار امور در کشور خواهند بود، سازمان اردوي راهيان نور و گردشگري بسيج هم اقدامات شاياني در جهت تربيت داوطلبين روايت‌گري و خادمين شهدا انجام داده تا ان‌شالله آرمان‌هاي انقلاب اسلامي همواره جاودان بمانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: راهیان نور ، دری ، اردو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.