سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بیکاری در قطب تولید ابریشم ایران

مدیرعامل شرکت تعاونی ابریشم کشان بایگ گفت: در سال جاری بیکاری در شهرستان بایگ تربت حیدریه به حدود 600 نفر رسیده است که این رقم در مقایسه با ده سال اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

ذبیح ا... عابدیان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب گفت: تعداد کارگاه های فعال ابریشم کشی در شهرستان بایگ به 1200 کارگاه کاهش یافته در حالی که این رقم در سال 79، دو هزار و 500 کارگاه بوده است.

وی با بیان این مطلب که در هر کارگاه دو نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند ادامه داد: شغل بیشتر مردم بایگ ابریشم کشی است که به دلیل تعطیل شدن کارگاه ها و بیکاری، مجبور به مهاجرت شده اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی ابریشم کشان بایگ علت اصلی این نابسامانی در فعالیت کارگاه های ابریشم کشی را ساختار مدیریتی ضعیف دانست و افزود: متولی تولید مواد اولیه ی مورد نیاز این کارگاه ها، سازمان جهاد کشاورزی است اما با توجه به مرتبط بودن فعالیت ابریشم کشی به سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی، نظارت و رسیدگی لازم به کارگاه ها و ابریشم کشان صورت نمی گیرد.

عابدیان با ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت کارگاه های ابریشم کشی بیان کرد: فعالیت این کارگاه ها در ده سال اخیر رو به کاهش بوده است که با واگذاری مدیریت این فعالیت ها به بخش خصوصی برابر اصل 44 قانون اساسی، زمینه ی افزایش تولید ابریشم خام در این شهرستان فراهم می شود

برچسب ها: بیکاری ، ابریشم ، بایگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.