سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اهداء صحیفه سجادیه دوره صفویه به کتابخانه آستان قدس رضوی

صحیفه سجادیه نفیسی که به وسیله یکی از خوشنویسان دوره صفویه کتابت شده است به گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي و امور بين‌ الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي،رئیس اداره مخطوطات این سازمان با بیان این مطلب گفت: این نسخه خطی ارزشمند که توسط خانم اقدس مصطفوی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شد در سال1094 هجری قمری کتابت شده است.

سید محمد رضا فاضل هاشمی خاطرنشان کرد: این صحیفه سجادیه به خط خوش خفی 12سطری دراندازه6در10سانتی متر برروی161 صفحه کاغذ آهارمهره زرافشان خوشنویسی شده است.

وی با بیان اینکه دو صفحه اول این نسخه مزین به سرلوح و کتیبه مذهب و منقش و حاشیه تشعیر سازی، بین السطور طلا اندازی، جدول و کمند کشی به زر تحریر دار مشکی و دارای جلد روغنی دورو می باشد افزود: كتابخانه مركزي با توجه به امكانات ودستاورد هاي علمي وتجربي درراستاي حفاظت و نگه داري ميراث مكتوب بشري آمادگي دارد كه به طرق مختلف« وقف،اهدا وخريداري وامانت»آثارخطي واسناد تاريخي را جذب نمايد.

وی افزود: درراستاي ارائه خدمات متنوع وآسان به محققان ونسخه شناسان علاوه برارائه ميكروفيلم، تصويرنسخ خطي و نسخه ديجيتالي اين آثارنيز ارائه مي شود.

گفتني است سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی داراي بیش از 84 هزارنسخه كتاب خطي است./ع

برچسب ها: اهداء ، نسخه خطی ، صفویه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.