سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

هشت هزار دستگاه ماشین آلات كشاورزی در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاكنون شمار ماشین آلات كشاورزی مورد استفاده در زمینهای زراعی استان به هشت هزار دستگاه رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، محمد كیخا افزود: این ماشین آلات كشاورزی شامل هفت هزار و 128 دستگاه تراكتور، 86 دستگاه كمباین، 83 دستگاه تیلر و 586 دستگاه دروگر است.

وی بیان كرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید هزار و 662 دستگاه تراكتور و 253 دستگاه كمباین، تیلر و دروگر به شمار ماشین آلات بخش كشاورزی سیستان و بلوچستان افزوده شود.
رییس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ضریب استفاده از ماشین آلات بخش كشاورزی در استان یك و 17 صدم اسب بخار در هكتار است.
كیخا افزود: كشاورزان استان افزون بر ماشین آلات از 24 هزار و 334 دستگاه ادوات كشاورزی ( ابزار آلات بدون موتور) برای كاشت، داشت و برداشت محصولات در زمینهای خود استفاده می كنند.
وی با اشاره به وجود 250 هزار هكتار زمین زراعی قابل كشت در سیستان و بلوچستان گفت: طرح كشاورزی حفاظتی با هدف بهینه سازی مصرف آب، برق و سوخت به صورت آزمایشی در دو هزار و 920 هكتار از زمینهای زراعی استان طی سال گذشته اجرا شد.
وی ادامه داد: در این طرح عملیات كاشت، داشت و برداشت محصولات با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات كشاورزی در كمترین زمان ممكن انجام گرفت.وی گفت: نتایج مثبت اجرای طرح كشاورزی حفاظتی باعث شد كه كشاورزان سیستان و بلوچستان این طرح را با هزینه شخصی در 10 هزار هكتار از زمینهای زراعی خود اجرا كنند. /ع



برچسب ها: ماشین ، الات ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.