سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

فازهای 17و 18 پارس جنوبی در دولت دهم به بهره برداری می رسد

وزیر نفت از پايان بخشی ازعملیات اجرایی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: بخش دریایی نیز امسال عملیاتی می شود و کل فازهای 17 و 18 در دولت دهم به بهره برداری خواهد رسید .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان  ، ˈ رستم قاسمیˈ در بازدید از یارد خرمشهر و عملیات بارگیری عرشه فاز 17 پارس جنوبی گفت : فازهای 15 و 16 تا پایان امسال در مدار تولید قرار می گیرد .


وی اضافه کرد : طی 10 روز آینده نخستین سکوهای فاز 12 پارس جنوبی انتقال پیدا می کند و قبل از اتمام سال 91 راه اندازی نقشه اول فاز 12 محقق خواهد شد .

قاسمی ، یکی از دغدغه های مسئولان کشور را بهره برداری میادین مشترک نفت وگاز عنوان کرد و گفت : از سال گذشته عملیات بخش عمده ای از پروژه های میادین مشترک آغاز شده است .

وزیر نفت ادامه داد : تعدادی از میادین مشترک باقی مانده که تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شده و کار آن آغاز می شود .

وی در مورد فعالیت های شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی نیز توضیح داد: این شرکت یکی از نقطه اتکاهای صنعت نفت است و بخش عمده بار سنگین ساخت و ساز سکوهای دریایی شامل جکت ها و خطوط انتقال دریایی توسط این شرکت انجام می شود .


وزیر نفت ادامه داد : در سایت خرمشهر حدود 5 هزار نفر به صورت مستقیم فعالیت می کنند و به نظر می رسد بیش از 10 هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم مشغول به کار باشند.


قاسمی همچنین گفت : عملیات بارگیری عرشه فاز 17 پارس جنوبی برای انتقال به پارس جنوبی از سه روز گذشته آغاز شده است .

وی ادامه داد : امروز تمام عملیات ساخت سازسکوهای نفت و گاز که پیش از این در انحصار خارجی ها بوده توسط متخصصان داخلی انجام می شود


وزیر نفت در ادامه سخنان خود خطاب به مدعیان توقف پروژه های صنعت نفت کشور گفت : این افراد باید سری به پارس جنوبی بزنند و مشاهده کنند که فازهای مختلف پی در پی در حال اجرا است.

وی درباره میادین پارس جنوبی افزود: یکی از دغدغه های مهم ما در صنعت نفت پیگیری مستمر پروژه های پارس جنوبی بوده و اکنون 19 فاز در حال اجرا است .

قاسمی تاکید کرد : عملیاتی که هم اکنون در پارس جنوبی در حال انجام است با چنین گسترده ای در 20 سال اخیر سابقه نداشته است./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.