سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

گاز فاز 17 پارس جنوبی دی ماه امسال وارد شبكه سراسری می شود

مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در شركت نفت و گاز پارس از ورود گاز تولیدی فاز 17 توسعه این میدان به شبكه سراسری گاز كشور در دی ماه امسال ،همزمان با شروع فصل زمستان، خبر داد.


   


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،'ˈحسن بویریˈ روز سه شنبه درحاشیه مراسم بارگیری سكوی A فاز 17 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در خرمشهر كه با حضور وزیر نفت انجام شد، به خبرنگاران گفت: هر كدام از پالایشگاه های فعال در منطقه پارس جنوبی كه آماده باشند، می توانند گاز تولیدی از فاز 17 توسعه میدان پارس جنوبی را پالایش كنند.

بارگیری این سكو به وزن 2800 تن با حضور ˈرستم قاسمیˈ، در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر آغاز شد.

طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمكعب گاز شیرین در بخش های دریا، خشكی و ساخت خطوط لوله در حال اجراست.

ˈموسی سوریˈ، مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس، به تازگی اعلام كرد كه پالایشگاه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در سال جاری به تولید خواهد رسید و در بخش دریایی نیز با بهره برداری از یك سكو در هر فاز، تولید گاز از این میدان ها آغاز می شود.

طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی علاوه بر تاسیسات خشكی شامل نصب چهار سكوی گازی(دو سكوی آن اقماری و دو سكوی دیگر عملیاتی است) هر یك با ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت مكعب گاز بوده كه هر سكو شامل پایه ، عرشه و تجهیزات جانبی است. تولید روزانه 80 هزار بشكه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و تولید سالانه یك میلیون تن اتان و یك میلیون و 50 هزار تن گاز مایع از دیگر اهداف اجرای فازهای 17 و 18 پارس جنوبی است.

گفتنی است، لوله گذاری فاز 17 پارس جنوبی با هدف انتقال روزانه یك میلیارد فوت مكعب گاز از دریا به خشكی با استفاده از شناور سی مستر(لوله گذار) از بهمن سال گذشته آغاز و پس از 105 كیلومتر لوله گذاری در مدت 90 روز و 103 كیلومترلوله گذاری در فاز 18 در مدت 70 روز، مرداد ماه امسال پایان یافت.

عملیات لوله گذاری این دو فاز میدان مشترك پارس جنوبی از سوی شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران انجام شد. /ع
برچسب ها: گاز ، دی ماه ، سراسری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.