سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصابت راکت به بزرگترين پايگاه ارتش آمريکا در افغانستان 3 کشته برجاي گذاشت

سخنگوي ناتو اعلام کرد يک بالگرد اواخر روز دوشنبه در حال برخاستن از پايگاه هوايي بگرام - بزرگترين پايگاه ارتش آمريکا در افغانستان - بود که بر اثر اصابت يک راکت آتش گرفت و نابود شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه، مقامات افغان روز سه شنبه اعلام کردند در آستانه حادثه يازدهم سپتامبر و بر اثر شليک يک راکت توسط شورشيان به يک پايگاه آمريکايي در افعانستان يک بالگرد نظامي نابود شد و سه افغان کشته شدند.
 سخنگوي ناتو  افزود اين بالگرد به صورت مستقيم مورد حمله قرار گرفت. او بدون اشاره به جزييات بيشتر گفت بر اثر اين حمله سه افغان کشته و چندين نيروي افغان و نظامي ناتو زخمي شدند. روشنا خالد سخنگوي استان پروان - که پايگاه بگرام در آن قرار دارد - وقوع اين حمله را تأييد کرد و گفت سه نيروي اطلاعاتي افغان بر اثر اين حمله کشته و دو مقام بلندپايه امنيتي مصدوم شدند. او گفت آنها قصد داشتند در يک منطقه در نزديکي بگرام عملياتي بر ضد طالبان انجام دهند.
خالد گفت:« اين بالگرد آماده بر خاستن بود که راکت شليک شده از شوي شورشيان به آن اصابت کرد. نيروهاي افغان و نظاميان ناتو سوار بر اين بالگرد بودند. سه نيروي اطلاعاتي افغان کشته شدند.»
 وي افزود رئيس آژانس اطلاعاتي عمليات استان پروان از جمله مصدومان اين حادثه است.
پايگاه هوايي بگرام - که در حدود پنجاه کيلومتري شمال کابل در استان پروان قرار دارد - هر از چند گاهي مورد حملات شورشيان قرار مي گيرد.
در ماه اوت نيز شورشيان به هواپيماي ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا که در حال ديدار از افغانستان بود، حمله و خساراتي به آن وارد کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.