سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ فرماندار شهرستان دماوند خبر داد

کاهش طول مسیر تهران و مازندران تا 15 کیلومتر

فرماندار شهرستان دماوند از کاهش طول محور هراز به عنوان مسیر مواصلاتی بین دو استان تهران و مازندران تا میزان 15 کیلومتر خبر داد

علی‏ رضا قاسمی ‏فرزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: علاوه بر این، مزایای دیگری نظیر حذف گردنه پرخطر آن منطقه در همه طول سال و برف ‏گیر در ایام کولاک‏ خیز فصول سرد نیز در پی اجرای این طرح جلوه ‏گر می‏ شود.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی منطقه محل احداث تونل امام‏ زاده هاشم (ع) افزود: بر اساس نظر کارشناسان امر، شیب تونل امام ‏زاده هاشم (ع) به سمت منطقه مشاء از شهرستان دماوند متمایل است.

قاسمی‏ فرزاد اضافه کرد: وجود چنین اختلاف ارتفاع مناسب از طرفی و شیب با تراز 2.5 درصد به سوی مشاء از سویی دیگر منابع آبی با کیفیت بالا و دبی 150 لیتر بر ثانیه را به عنوان ذخیره مناسب آب شرب به سوی شهرستان دماوند جاری می ‏سازد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: اتمام طرح‏ های عملیاتی و آغاز بهره‏ برداری از این تونل می ‏تواند سرمنشأ خیرات و برکات بسیاری نظیر رونق گردشگری، افزایش سطح امنیت مسافرت ‏های هموطنان، تسهیل در تردد اهالی و استحصال آبی گوارا برای منطقه باشد.

بر اساس اعلام اداره راه و ترابری رودهن، تونل امام‏ زاده هاشم (ع) طولانی ‏ترین تونل جاده‏ ای ساخته شده کشور محسوب می ‏شود./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.