سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

استخراج مواد معدنی آذربایجان‌غربی پایین‌تر از حد استاندارد است

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: استخراج مواد معدنی آذربایجان‌غربی بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام نمی‌گیرد و پایین‌تر از حد استاندارد است.

اکبر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در سال‌های اخیر تقاضا برای دریافت پروانه‌های اکتشاف مواد معدنی به ویژه مواد معدنی فلزی افزایش چشمگیری دارد.

وی تصریح کرد: این امر بیانگر افزایش علاقمندی به سرمایه‌‌گذاری در معادن فلزی که بیشترین انتقال سرمایه‌گذاری را به دلیل ایجاد واحدهای فرآوری به دنبال دارند، است.

طاهری افزود: با این همه تلاش، استخراج مواد معدنی تا به حال در خور مقایسه با میزان و تنوع ذخایر مکشوفه نیست.

وی خاطرنشان کرد: برابر استانداردهای بین‌المللی باید سالانه 12 میلیون تن استخراج مواد معدنی از استان داشته باشیم اما این امر در استان تحقق نمی‌یابد.

طاهری با اشاره به دلایل این امر، گفت: ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی به موازات توسعه فعالیت‌های اکتشافی و بهره‌برداری از معادن استان راه حل موثر در این زمینه است.

معاون امور معدن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از مناطق مستعد کشور است و منطقه جنوب استان به لحاظ وجود سنگ‌های تزئینی نسبت به مرکز و شمال استان از استعداد بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی از لحاظ تولید باریت بالاترین رتبه را در کشور دارد.

طاهری افزود: با توجه به اینکه بخش معدن می‌تواند صنایع معدنی را به دنبال داشته باشد، از این رو می‌تواند هم از نظر اشتغال‌زایی و هم از نظر سرمایه‌گذاری رونق خاصی به استان دهد.

وی خاطرنشان کرد: سه واحد فرآوری باریت در مهاباد در حال احداث و یک واحد دیگر نیز در حال بهره‌برداری است./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.