سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

رشد بالایی در تولید فناوری های نوین داشته ایم

در طول چندین سال گذشته توانسته ایم رشدی حداقل 10 برابر در فناوری های نوین داشته باشیم.

کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: تولید علم پیش زمینه فناوری است و تا کنون حرکت و قدم های مثبتی چه در راستای تولید علم و چه در راستای تولید فناوری های نوین در کشور صورت گرفته است چنان چه افزایش حداقل 10 رتبه را امسال نسبت به سال های قبل شاهد بوده ایم.
 وی ضمن ارائه آماری از تولید فناوری های نوین در کشور گفت: آمارها حاکی از آن است که رشد ایران در زمینه تولید فناوری های نوین چشمگیر بوده است.
 
فناوری نو     1384                      1390
نانو               35                         8
انرژی نو         34                        12          
فناوری اطلاعات 33                     13  
سلول های بنیادي 42                 18 
میکرو الکترونیک 37                     20
 
دانشجو تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه های علوم و مهندسی فناوری نوین در استان هایی چون اردبیل، تهران ( داخل دانشگاه تهران) تشکیل شده و حتی در استان سمنان پردیس فناوری نوین تشکیل شده است بنابراین دلیل عصبانیت دشمنان کشور ایران همین دستیابی و رشد در زمینه علوم فناوری های نوین از جمله هوا فضا، هسته ای بوده است چرا که هم اکنون توانسته ایم با آن ها در این زمینه رقابت کنیم.
 
** عزت دانشجویان ایثارگر باید حفظ شود
 
دانشجو در ادامه در پاسخ به سوال روسای دانشگاه های کشور گفت: این که به دانشگاهی در ایران فشاری از سمت دشمنان وارد شود یک آرزو تلقی می شود اما واقعیت ندارد چرا که مگر در جنگ تحمیلی فشارهای زیادی در جوانب مختلف جهان در زمینه های مختلف ایران وارد نشده است.
 
وی افزود: هم اکنون دانشگاه ها به سمت جبهه رفته اند و البته با این رشد وسیع علمی که در کشور مشاهده می شود این جنگ به مراتب وسیعتر است.
 
دانشجو تصریح کرد: این فشارها بر همه عوامل کشور وارد می شود البته ما هم تلاش می کنیم که این فشارها کمتر شود.
 
وی در خصوص هزینه دانشگاهی برای دانشجویان ایثارگر تصریح کرد: بار مالی این دانشجویان پیش بینی شده است بنابراین روسای دانشگاه ها آنها را ثبت نام کنند باید عزت این دانشجویان حفظ شود ما ه در این موضع تمام تلاش خود را انجام می دهیم.
 
دانشجو خاطر نشان کرد: پروژه های مهر ماندگار شاخص خود را دارا است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.