سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/معاون بین‌الملل مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری:

برای گسترش معارف ائمه معصوم(ع) در عرصه‌های بین‌المللی کم کار شده است

معاون بین‌الملل مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در عرصه‌های بین‌المللی برای معرفی و گسترش معارف ائمه معصومین (ع) کم کار شده است و باید از محدود نگری خارج شده و با ادبیات مشترک فعالیت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سوسن صفاوردی در جلسه هماهنگی جشن‌های دهه کرامت کشور که در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، با جایگاه و اهمیت ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) را در سطح بین‌الملل، اظهار کرد: در این راستا باید از ظرفیت بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در سطح بین‌الملل استفاده حداکثری شود.

معاون بین‌الملل مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به ترویج معارف اهل بیت(ع) در کشورهای اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید با گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی مردم این کشورها با سیره ائمه(ع) آشنا کرد.

صفاوردی تاکید کرد: در عرصه‌های بین‌المللی برای معرفی و گسترش معارف ائمه معصوم(ع) کم کار شده است.

معاون بین‌الملل مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در این ارتباط باید از محدود نگری خارج شده و با ادبیات مشترک برای تبیین فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در سطح بین‌المللی بیش از پیش تلاش کرد.

معاون بین‌الملل مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه به دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) نامگذاری شده است، اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و مراسم جشن‌های دهه کرامت از مولفه‌های مهم گسترش فرهنگ و سیره و معارف حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) است که باید بر توسعه کمی و کیفی این امر توجه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراسم مختلفی به این منظور توسط جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سطوح داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

معاون بین‌الملل مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف هنری از جمله فیلم برای ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) در سطوح داخلی و بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید هنرمندان بیشتر به این امر اهتمام داشته باشند.

برچسب ها: معارف ، اهل بیت ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.