سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

اجرای عملیات ژئوفیزیک در قطب معدنی شرق کشور نامش را در طرح های ملی جای داد

این طرح سال 85 با اعتبار10 میلیارد تومان در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی مصوب شده است که تاکنون تنها 2 میلیارد تومان از این اعتبار برای انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی و عملیات اکتشاف به خراسان رضوی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ سرپرست اجرایی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هدف از اجرای این طرح، تهیه نقشه ژئوفیزیک و شناسایی ذخایر فلزی خراسان جنوبی است که بر اساس آن مناطقی از استان که از قبل مشخص شده اند به وسیله هواپیما و بالگرد مورد بررسی قرار می گیرند و توانمندیهای فلزی و معدنی موجود در آنها به وسیله گیرنده های هواپیما و یا بالگرد ثبت، پردازش و مشخص می شوند.

اشراقی افزود: موافقت نامه طرح ژئوفیزیک از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان مجری طرح در سال 85 ابلاغ شده اما تاکنون این طرح در خراسان جنوبی و شمالی اجرایی نشده است.

خراسان جنوبی به عنوان قطب معدنی کشور، دارای 228 معدن و 30 نوع ماده معدنی شناسایی شده است که این رقم یک درصد ذخایر قطعی معادن کشور است.

وی پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای شروع کار را 5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات پیش بینی می شود تا پایان سال این طرح اجرایی و نتایج آن اعلام می شود.

ژئوفیزیک مغناطیس سنجی، الکتریکی، گرانی سنجی و لرزه نگاری از جمله روش های ژئوفیزیک است که خراسان جنوبی در این طرح از عملیات مغناطیس سنجی استفاده خواهد کرد.

بیش از 576 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد که سالانه بیش از 3 میلیون و 540 هزار تن استخراج اسمی و بیش از 2 میلیون تن استخراج واقعی از این معادن صورت می گیرد.

شهرستانهای بیرجند، سربیشه و نهبندان بیشترین معادن خراسان جنوبی را دارا هستند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.