سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولايتي در گفتگو با الاهرام : آمريکا جرات حمله به ايران را ندارد

"علي اکبر ولايتي" در گفتگو با الاهرام اعلام کرد ماجراجويي هاي شکست خورده آمريکا در عراق و افغانستان آن را مجبور مي‌کند قبل از هر اقدام نظامي بر ضد ايران به خوبي درباره تبعات آن فکر کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الاهرام ؛‌"ولايتي"، مشاور ارشد رهبر انقلاب اسلامي ايران در امور کشورهاي اسلامي، در گفتگو با اين روزنامه تاکيد کرد، خطرهاي تقسيم کردن کشورهاي عربي و اسلامي که آمريکا و صهيونيسم جهاني، عهده دار آن هستند، همچنان وجود دارد و اتحاد نظام هاي حکومتي در کشورهاي عربي و اسلامي با ملت ها، تنها تضمين مقابله با اين طرح هاست.  
ولايتي افزود: نمونه هايي از تلاش براي تقسيم کشورهاي عربي را شاهد هستيم. از جمله در ليبي که دست هاي پنهان تلاش مي‌کنند آن را به ايالت هاي کوچک تقسيم کنند، مانند آنچه در سودان رخ داد. امپرياليسم آمريکا و صهيونيسم جهاني، به همين جا اکتفا نخواهند کرد، بلکه براي تغذيه درگيري هاي جدايي طلبانه در شمال و شرق سودان تلاش مي‌کنند و در حال حاضر نيز ساکنان جنوب را براي سيطره بر نفت مناطق شمالي، تحريک مي‌کنند. آمريکا، در پاکستان نيز به گونه اي رفتار مي‌کند که بتواند، تقسيم اين کشور را در آينده با موفقيت انجام دهد و اگر تاکنون اين طرح در پاکستان موفق نشده است، به سبب همبستگي مردم با دولت و سران اين کشور در برابر طرح هاي آمريکا بوده است.  
به نوشته الاهرام، مشاور ارشد رهبر انقلاب اسلامي ايران درباره نقش مصر در مناقشه فلسطين گفت: دولت و ملت مصر طي چندين دهه از آرمان فلسطين حمايت کرده و اين حمايت همچنان ادامه دارد. مهمترين تهديد مردم مصر، برضد آمريکا و اسرائيل، انقلاب بيست و پنج ژانويه بود و زماني که طرح هاي اين دو طرف شکست خورد، تلاش کردند درگيري را به کشورهاي ديگر منتقل کنند.  
علي اکبر ولايتي درباره انقلاب ليبي گفت: موضوع ليبي پيچيده است. مردم اين کشور بر ضد حاکمشان انقلاب کردند و اما توطئه گران هدف ديگري داشتند. ناتو نمي‌خواست که حکومت طرابلس در دست مردم باشد به همين سبب نيروهاي آن مردم و مخالفان را بمباران و در نهايت توجيه کردند که در هدف گيري اشتباه کردند. عقلاني نيست که اين اشتباه هفت يا هشت بار غير عمد تکرار شود و بدون شک همه، توطئه هاي غرب را دنبال مي‌کردند که هدف آنها اجراي طرح تقسيم ليبي و شعله ور کردن درگيري هاي قبيله اي بود.  
وي گفت: انقلاب اسلامي ايران با توطئه هاي داخلي و خارجي بيشماري رويارو شد و اين توطئه ها همچنان ادامه دارد و در آينده نيز ادامه خواهد داشت؛ زيرا کساني که پيش از انقلاب در ايران حکومت مي‌کردند، ابزاري در دست آمريکا براي تحقق اهداف و منافع آن بودند. ايران از زمان امام خميني رويارويي با استکبار جهاني را آغاز کرد و يقين داشتيم که خدا ما را پيروز خواهد کرد. توکل بر خدا و تکيه به مردم دو عنصر اساسي پيروزي انقلاب اسلامي ايران بود و تا زماني که جمهوري اسلامي ايران در راه درست اسلام قرار گيرد هيچ توطئه اي بر آنها تاثير نخواهد گذاشت.  
ولايتي درباره فعاليت هسته اي ايران و تهديدهاي نظامي مبني بر حمله به ايران گفت: اين تهديدها، توخالي و شفاهي است زيرا ماجراجويي هاي شکست خورده آمريکا در عراق و افغانستان، باعث مي‌شود که قبل از اقدام به رويارويي با ايران، به خوبي درباره آن فکر کند، علاوه بر اين آمريکا جرات ندارد به ايران حمله کند و اگر او و همپيمانانش جرات حمله داشتند حتما اين کار را انجام مي‌داند. آنها هيچ کاري انجام نخواهند داد زيرا ايران مهمترين کشور اسلامي در جهان است و به همين سبب بايد قبل از هر گونه اقدام نظامي بر ضد ايران،‌ به خوبي همه امور را محاسبه کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.