سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

نهادینه کردن ارزشهای فرهنگی با توليد فيلم و سريال مذهبی

با توليد فيلم و سريال مذهبی، توليد نرم‎افزار و حمايت از تأليفات دينی می توان به نهادینه کردن شاخصهای فرهنگی پرداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به طرحهای در دست اجرای كميته نظارت و ارزيابی فرهنگی  گفت: 16 طرح در اين كميته پيشنهاد شده است که از آن میان 6 طرح به تصويب نرسيده و 5 طرح مورد تصويب قرار گرفته است .
 تهيه فيلم مستند از زندگی شهيد فهيمه سياری، احداث نگارخانه هنرمندان استان، نصب پرچم جمهوری اسلامی ايران در گاوازنگ، نمايه‎سازی آثار فرهنگی شهدا و برگزاری اجلاس نماز و همايش نماز عاشورائيان در استان از جمله اين فيلم ها است.
رفیعی با اشاره به اعضای این كميته افزود: نمايندگان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبليغات اسلامی، بهزيستی، جهاددانشگاهی، دفتر امور اجتماعی و معاونت پشتيبانی و نيروی انسانی استانداری، اعضای كميته نظارت و ارزيابی فرهنگی هستند.
 وی تصريح كرد: با توجه به محدوديت اعتبارات فرهنگی، ضرورت و اولويت طرح‌ها به تصويب كميته رسيده و اعتبارات به ترتيب اولويت به طرح‌ها تعلق خواهد گرفت.
در ادامه این جلسه مديركل تبليغات اسلامی استان زنجان هم با اشاره به اين كه كميته كاهش آسيب‎های اخلاقی با هدف تعيين شاخص‎های اخلاقی و تقويت آن‎ها در جامعه تشكيل شده است، گفت: تقويت فضايل اخلاقی و بررسی ميزان اثرگذاری نهادها و دستگاه‏های متولی تبليغ و ترويج آموزه‎های دينی جزو اهداف اين كميته به شمار می‎‌رود. دشتكی افزود: اين كميته با بهره‌گيری از شبكه بزرگ تبليغی، آموزش معلمين و اساتيد، اجرا و حمايت از پژوهش‌های مرتبط با اخلاق و دين و حمايت از نشريات حوزه دين، ارزشهای فرهنگی را عملياتی می‎كند./ب
برچسب ها: نهادینه ، ارزشها ، فیلم ، مذهبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.