سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلينيک تغذيه؛

انتخاب درست از دنياي متنوع لبنيات!

اگر شما هم جزو طرفداران لبني به خصوص ماست باشيد،از انواع ماست هاي در فروشگاه کدام را انتخاب ميکنيد؟!

به گزارش خبرنگار حوزه کلينيک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ از انواع ماست می توان به ماستهای ساده از نوع قالبی یا همزده، ماستهای آشامیدنی، دوغ، ماستهای میوه ای، ماستهای طعمدار، پودر ماست، ماستهای رژیمی نظیر ماست کم چرب، ماست کم کلسترول و ماست پروبیوتیک نام برد.

 واژه پروبیوتیک به معنای حیات بخش بوده و این میکروارگانیسم های زنده بر فلور میکروبی دستگاه گوارش و ایفای نقش درمانی در آن مرتبط بوده و ویژگی های منحصر به فردی در حفظ تعادل میکروفلور روده ای انسان و کاهش کلسترول خون دارند.

این میكروارگانیسم‌ها نه ‌تنها بیماری‌زا نیستند بلكه در طول عبور از مجرای گوارشی،‌ زنده و فعال بوده و با ایجاد لایه‌های حفاظتی مخاطی در روده‌ها با باكتری‌های مضر مبارزه كرده و منجر به افزایش سطح ایمنی بدن می‌شوند.

از دیگر خواص این باكتری‌ها پیشگیری و كاهش ریسك ابتلا به سرطان، جلوگیری از رشد باكتری‌های عفونی در بدن، كاهش عوارض عدم تحمل لاكتوز، كاهش كلسترول خون و افزایش ارزش غذایی محصول است.

البته خوب است بدانید این میكروارگانیسم‌ها به طور طبیعی به مقدار اندكی در انواع ماست‌ها وجود دارد. لذا یكی از عمده‌ترین دلایل انتخاب ماست برای افزودن میكروارگانیسم‌های پروبیوتیك نیز همین امر است. ماست پروبيوتيک  از نظر انواع ويتامين‏ ها مثل ويتامين A، C، ريبوفلاوين، تيامين، بيوتين، اسيد فوليک، توکوفرول و ... بسيار غني‏ تر از ماست معمولي است.

مصرف ماست پروبیوتیک از بروز بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

 مصرف ماست پروبیوتیک از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و با از بین بردن باکتری‌های بیماری‌زا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

نکته:باكتری‌های پروبیوتیك بیشتر از یك هفته یا حداكثر 10 روز زنده نمی‌مانند. لذا شما باید هنگام خرید به تاریخ تولید محصول توجه زیادی داشته باشید./عط
برچسب ها: ماست ، باکتری ، پروبیوتیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.