سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی:

گسترش روابط با كشورهاي همسایه، اولویت اصلی دستگاه ديپلماسي است

وزیر امور خارجه گسترش روابط حسنه و تنگاتنگ با کشورهای همسایه را اولویت اصلی و مهم دستگاه سیاست خارجی کشور دانست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت امور خارجه علی‌اکبر صالحی عصر روز گذشته (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی و اساسی وزارت امور خارجه در تعاملات بین‌المللی گسترش روابط حسنه با کشورهای همسایه است و تلاش‌های ویژه‌ای طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 15 همسایه آبی و خاکی دارد، چنین ویژگی در جغرافیای سیاسی را یکی از نادرترین موارد دانست و افزود: بسط و توسعه روابط در ابعاد مختلف با همسایگان از برنامه‌های اولویت‌دار است.

صالحی اضافه کرد: اگر اختلافاتی نیز با کشورهای همسایه وجود داشته باشد که بسیار ناچیز است، با رایزنی و گفتگو در سطح کارشناسی و وزرای خارجه تلاش خواهد شد این مشکلات در سریع‌ترین زمان حل شود.

وی همچنين با اشاره به روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان گفت: این جمهوری به دلیل اشتراکات فراوان دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی جزء همسایگان و دوستان ایران به شمار رفته و در این زمینه رؤسای جمهوری دو کشور اراده و علاقه ویژه‌ای برای بسط و توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون دارند.

صالحی ادامه داد: البته در این میان گاهی اوقات مسایلی بین دو کشور به وجود آمده که با اراده مسئولان دو طرف در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطمئن‌ترین دوست برای دولت باکو است، افزود: باید از اشتراکات فراوان دو ملت و دولت برای بسط و توسعه همکاری‌های دوجانبه بهره جست.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برقراری رابطه دوستانه و حسنه با تمام کشورهای جهان را بارها مورد تاکید قرار داده است، گفت: دستگاه دیپلماسی ایران به جز رژیم اشغالگر قدس، علاقه‌مند به برقراری رابطه با تمام کشورهای جهان است.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.