سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/رییس جامعةالمصطفی ؛

علم بدون اخلاق مایه سرافکندگی است .

رییس جامعةالمصطفی‌ گفت: علم بدون اخلاق مایه سرافکندگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی،در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مجتمع آموزش عالی فقه قم با اشاره به جایگاه تربیت طلاب توانمند و با اخلاص،  گفت: اعتقاد و یقین درونی، بیدار بودن وجدان، مبارزه با موانع نفوذ و اثرگذاری ایمان و تمرین و ممارست علمی از عوامل اخلاص است .
وي  یادآور شد: اخلاص رمز موفقیت طلاب در امور معنوی است.
وی با اشاره به  اظهار این که اخلاص، مهم ترین دستاورد تحصیل علوم دینی است، خاطرنشان کرد: اگر طلاب در سال های ورودی خود به حوزه‌های علمیه خودسازی را پیشه نکنند، در آینده نیز توفیق پراختن به این امور را پیدا نخواهند کرد.
 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر علم با اخلاق توام نشود، باعث سرافکندگی جامعه می‌شود، تأکید کرد: فضای حوزه، فضای پاکی است که با امکانات بسیار ناچیز، بسیاری از بزرگان را در عرصه اخلاق و عرفان در خود پرورانده است. وی، با اشاره به اهمیت برگزاری درس اخلاق در حوزه، گفت: رهبر معظم انقلاب، دیده‌بانی هستند که مسائل مهم جهان اسلام و حوزه های علمیه را رصد می کنند، پس باید به رهمنودهای این ایشان عمل کنیم و به آن پایند باشیم. در پایان این مراسم، از 60 طلبه ممتاز مجتمع آموزش عالی فقه در سال تحصیلی 91-90، با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد./ب
برچسب ها: قم ، المصطفی ، علم ، اخلاق ، طلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.