سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اشتغال 31 هزار نفر در بخش صنعت آذربایجان غربی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از 31 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در در طول ماموریت دولت‌های نهم و دهم در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، عبداله اکبری در جمع اصناف ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 770 واحد صنعتی نیز با اخذ پروانه بهره‌برداری در استان فعالیت می‌کنند که بخش قابل توجهی از آنها در دولت‌های نهم و دهم راه‌اندازی شده‌اند.

وی با اشاره به روند صادرات انجام یافته در استان افزود: در چهار ماه نخست سال جاری 175 میلیون دلار کالا از این استان به سایر کشورها صادر شده که 67 میلیون دلار از این صادرات به اقلیم کردستان بوده است.

اکبری اضافه کرد: 99 هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند که از این تعداد واحد صنفی فعال، 85 هزار و 191 واحد دارای پروانه کسب صنفی بوده و نزدیک به 14 هزار واحد فاقد پروانه هستند.

به گفته وی در این استان 17 مجمع امور صنفی، 17 کمیسیون نظارت، 254 اتحادیه و یک‌هزار و 259 نفر اعضای هیئت مدیره اتحادیه در حوزه بازرگانی استان فعالیت می‌کنند.

اکبری اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت روند فعالیت‌های بارزگانی در استان بسیار قابل توجه بوده و اصناف مختلف در بخش‌های گوناگون نیاز مردم را در این حوزه برآورده می‌کنند./ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.