سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشام قنديل: رابطه مصر با آمريکا به نفع منطقه است

نخست وزير مصر با اشاره به اينکه رئيس جمهور اين کشور به دنبال روابط قويتر با آمريکا است، تاکيد کرد روابط مصر با آمريکا به نفع همه در منطقه است.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، هشام قنديل نخست وزير مصر که پيش از اين مسئوليت وزارت آب مصر را برعهده داشته است در گفتگو با سي ان ان با دعوت براي سرمايه گذاري در اين کشور، از شرايط آسان ورود و خروج براي سرمايه  گذاران خبر داد.

قنديل با اشاره به اينکه تمرکز سياست هاي وي بر روي رشد اقتصادي است، درباره بازگشت گردشگران به اين کشور، گفت: امنيت يکي از مهمترين موضوعات براي گردشگري است و ما به سختي براي تامين امنيت در حال فعاليت هستيم و در حال حاضر وضع امنيتي در اين کشور بهبود خوبي يافته است و بسياري از کشورها ممنوعيت سفر به قاهره و جنوب مصر را لغو کرده اند.

قنديل ادامه داد: ما دو راه را در پي خواهيم گرفت. يک، تلاش براي کاهش کسري بودجه مصر است که 135 ميليارد ليره مصر يا 200 ميليارد دلار آمريکا است و مساله دوم احياي اقتصاد با فراهم کردن سرمايه گذاري هاي بيشترو ايجاد فرصت هاي شغلي براي مردم مصر است.

هشام قنديل سفر هيئت اقتصادي از آمريکا به مصر را نشانه خوبي از مسير فعاليت هاي دولت مصر دانست و گفت در ماه گذشته بيش از ده کشور براي سرمايه گذاري در مصر اعلام امادگي کرده اند.

نسخت وزير مصر، گفت: دولت مصر در مبارزه با فساد بسيار جدي است.

قنديل درباره روابط دولت جديد مصر با آمريکا، گفت: محمد مرسي رئيس جمهور مصر از زمان به دست گرفتن قدرت با بسياري از مقامات و تجار آمريکايي ديدار کرده است. وي به اين فکر مي کند که چگونه مي توان اين روابط را قويتر کرد که به نفع منطقه باشد. من فکر مي کنم اين به نفع همه باشد که ما رابطه خوبي با آمريکا داشته باشيم.

قنديل درباره روابط مرسي با شوراي نظامي گفت: اقدامات مرسي در ارتش و برکناري برخي از فرماندهان ارشد نظامي از بين بردن ابهاماتي بود که در پي به رياست جمهوري رسيدن وي به وجود آمده بود. درخواست مرسي از طنطاوي براي ترک ارتش بدون هيچ مقاومتي از سوي طنطاوي روبرو شد.

نخست وزير مصر درباره محدوديت براي رسانه ها در اين کشور مثل محاکمه چند خبرنگار به اتهام توهين به رئيس جمهور و برخي مسائل ديگر، گفت: آنچه دولت انجام داده اقدام قانوني است. در مصر رسانه ها از آزادي اي برخوردار هستند که در دوره هاي پيشين نداشتند. موضوع توهين به رئيس جمهور نيست، موضوع رواج شايعاتي است که امنيت ملي را به خطر مي انداخت و طبيعي است که ما براي توقف آن بايد اقدام مي کرديم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.