سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

انتقاد معاون وزیر راه و شهرسازی از کندی طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه

معاون وزیر راه و شهرسازی از کندی طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه انتقاد کرد

معاون وزیر راه و شهر سازی درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت : قطعه سوم خط آهن مراغه ارومیه در مسیر مهاباد تا نقده باید تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

احمد صادقی در بازدید از مراحل اجرای طرح راه آهن مراغه – ارومیه در حوزه شهرستان نقده با انتقاد از عقب ماندن مراحل اجرایی این طرح در مسیر مهاباد - نقده از برنامه زمانبندی گفت: لازم است پیمانکار طرح با افزایش ماشین آلات و مدیریت صحیح زمان در تسریع اتمام این مسیر 45 کیلومتری بکوشد.

وی با اشاره به قرار گرفتن طرح راه آهن مراغه – ارومیه در جرگه طرح های مهر ماندگار گفت: عملیات اجرایی این طرح در مسیر مهاباد - نقده باید تا پایان سال به اتمام برسد.

صادقی گفت: با توجه به وضعیت آب وهوایی منطقه حداکثر 2 تا 3 ماه مفید برای تکمیل این طرح می توان متصور بود در حالیکه طرح تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اتمام آن همت بیشتر مسئولان و دست اندرکاران این طرح را می طلبد.

طرح راه آهن مراغه – ارومیه به طول 184 کیلومتر با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن کشور، آغاز شده و هم اکنون در مجموع با صرف یک هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار از 62 درصد پیشرفت برخوردار است.

ضریب نفوذ شبکه ریلی در کشور، شاخص مهمی از توسعه اقتصادی بوده ولی با وجود قدمت 80 ساله راه ‌آهن در کشورمان، این زیرساخت مهم توسعه اقتصادی و ترانزیتی در آذربایجان غربی از ضریب نفوذ کمتری برخوردار است./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.