سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان /

60 درصد قزل آلای گلستان در علی اباد کتول

علی آباد کتول بیشترین تولید ماهی قزل آلای استان گلستان را پرورش می دهد.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران گرگان ؛ مدیرکل شیلات گلستان، با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان علی آبادکتول 60 درصد تولید ماهی قزل آلای استان را به عهده دارد گفت: وجود استخرهای دو منظوره آب کشاورزی در شهرستان علی آباد کتول یک پتانسیل بالقوه است.

علی اکبر پاسندی در بازدید از مزارع شیلاتی علی آبادکتول افزود: با توجه به دمای پایین آب چاه های کشاورزی شهرستان علی آبادکتول و با استفاده از استخرهای دومنظوره کشاورزی می توان زمینه را برای پرورش هرچه بیشتر قزل آلا فراهم کرد.

پاسندی اظهار داشت: وجود استخرهای دو منظوره آب کشاورزی در شهرستان علی آباد کتول یک پتانسیل بالقوه است که با شناسایی، ساماندهی و هماهنگی بین شیلات و جهادکشاورزی این شهرستان می توان سطح وسیعی برای پرورش آبزیان ایجاد کرد.

به گفته وی در سالجاری استقبال خوبی در زمینه استفاده بهینه از آب کشاورزی در امر آبزی پروری در این شهرستان شده است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: با تعامل خوبی که بین سازمان آب استان و کارشناسان شیلات وجود دارد، در آینده مشکل مجوز بهره برداری از آب و استفاده آن در امر آبزی پروری مرتفع می شود.

پاسندی گفت: علی آبادکتول با وجود زمین های خوب و آب فراوان می تواند زمینه را برای پرورش انواع آبزیان فراهم کند و در آینده این شهرستان می تواند به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم آبزیان در استان مطرح شود.

وی اظهار داشت: شهرستان علی آبادکتول با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود منابع آبی مناسب مانند چاه های کشاورزی و همچنین استخرهای چند منظوره یکی از مناطق مستعد پرورش آبزیان در استان گلستان است./ب

برچسب ها: قزل آلا ، گلستان ، ماهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.