سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش واشنگتن براي منصرف کردن عباس از تلاش در سازمان ملل

آمريکا سعي دارد محمود عباس را متقاعد کند از تلاش در سازمان ملل منصرف شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی گفت: آمریکا سعی می کند محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را متقاعد کند از تلاش برای جلب حمایت از تبدیل شدن فلسطین به یک کشور غیر عضو سازمان ملل متحد در نشست اواخر این ماه مجمع عمومی سازمان ملل دست بکشد.

ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما همچنان معتقدیم تنها راه واقع بینانه برای فلسطینیان به منظور دستیابی به یک کشور مستقل ، مذاکرات مستقیم است.
 
عباس روز شنبه اعلام کرد در نشست بیست و هفتم سپتامبر برای ارتقاء جایگاه فلسطین به عنوان یک کشور غیر عضو در سازمان ملل متحد تلاش خواهد کرد. فلسطین در حال حاضر یک عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

محمود عباس سپتامبر سال 2011 برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد تلاشی جنجالی را به راه انداخت اما این درخواست وی هرگز در شورای امنیت به رای گذاشته نشد.

مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان سال 2010 پس از آنکه اسرائیل فعالیت های شهرک سازی خود را در کرانه باختری رود اردن ازسر گرفت ، با بن بست روبرو شد.

محمود عباس هشدار داده است این مذاکرات ازسر گرفته نخواهد شد مگرآنکه اسرائیلی ها فعالیت های شهرک سازی خودشان را در کرانه باختری رود اردن متوقف کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.