سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردن درآستانه انفجاراعتراض مردمي

عضو دفتر اجرایی حزب جبهه عمل اسلامی اردن هشدار داد پافشاری رژیم بر نادیده گرفتن مطالبات مردم، سبب می شود که این کشور در آستانه انفجار اعتراض های مردمی غیرقابل پیش بینی قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، مراد العضایله در گفتگو با این شبکه تصریح کرد: یک سال و نیم است که مردم اردن خیزش، اعتراض و درخواست مطالبات خود را آغاز کرده و اصلاح حکومت، بازگرداندن قدرت به مردم و اصلاح قانون اساسی را خواستار شده اند.

وی افزود: هفته گذشته، برخی تصمیمات دولت کنونی، خشم مردم را برانگیخت زیرا دولت شماری از خانواده مسئولان را در پست های دولتی گمارده و علاوه بر آن قیمت سوخت در این هفته افزایش یافت است.

العضایله گفت: وقایع موجود در اردن، زمینه تظاهرات گسترده در سراسر کشور را فراهم کرد به طوری که در برخی از مناطق نظیر الشونه الشمالیه واقع در منطقه اغوار، برای اولین بار چنین تظاهراتی برگزار شد.

عضو دفتر اجرایی حزب جبهه عمل اسلامی اردن خاطر نشان کرد: اگر پادشاه اردن و نظام حاکم به صدای مردم گوش فرا ندهند، تظاهرات و راهپیمایی های گسترده مردمی ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: رژیم حاکم اردن به جای تغییرات ریشه ای، بازخواست فاسدان، بازگرداندن اموال چپاول شده و اصلاح وضع نابسامان اقتصادی کشور، به رسیدگی های جزئی و موردی دلخوش کرده و همین مساله، رژیم را به بن بست رسانده است.

العضایله تاکید کرد: نظرسنجی ها ثابت کرده است که اکثر اردنی ها، روند جاری اداره کشور را در مسیر درست نمی دانند و تغییرات اعمال شده در کشور را واقعی ارزیابی نمی کنند بنابراین طبیعی است که مردم دچار یاس و بدبینی شوند و برای مطالبه حقوق خود، اقدام کنند.

وی افزود: بحران اردن، بحران دولت نیست، بلکه بحران حکومت است اگر این شیوه سیاسی در انتصاب های دولتی بر جا بماند، وضع کشور روز به روز بحرانی تر می شود و آن گاه است که مردم به خیابان ها بریزند و اوضاع از کنترل خارج و سررشته امور از دست نخبگان رها شود در آن صورت دیگر دولت قادر نخواهد بود کاری از پیش ببرد.

عضو دفتر اجرایی حزب جبهه عمل اسلامی اردن به رژیم حاکم در باره خودداری از برآوردن مطالبات مردم هشدار داد و گفت: ملت های معترض ابتدا فقط برای مطالبه تغییرات مورد نظر قیام می کنند که اگر برآورده نشود آن گاه از درخواست تغییر حاکمیت می گویند و این اتفاقی است که پیش از این در تونس و مصر رخ داده است.

العضایله افزود: وقتی رژیم ها مطالبات مردم را پاسخ ندهند، ملت به حد انفجار می رسد و دیگر در چارچوب مرسوم حرکت نخواهد کرد.

عضو دفتر اجرایی حزب جبهه عمل اسلامی اردن تاکید کرد: وقتی عملکرد دولت اردن مردم را قانع نکند، آنها تغییر کامل و فراگیر رژیم را درخواست خواهند کرد.

برچسب ها: اردن ، اعتراضات ، مخالفان ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.