سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلايه "حسن جوهرچي" از شرايط بد توليد در سينما

توليد فيلم در سينما داراي شرايط خوبي نبوده و بسياري از سينماگران جذب گونه اي از سينماي سطح پائين مثل فيلم هاي كمدي مي شوند.

حسن جوهرچي،بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت توليد فيلم و مديريت آن در سينما اظهار داشت:در حال حاضر توليد فيلم در سينما داراي شرايط خوبي نبوده و بسياري از سينماگران جذب گونه اي از سينماهاي سطح پائين مثل فيلم هاي كمدي كم مايه شده اند و به سراغ ساخت فيلم هاي با مضامين مناسب و عالي نمي روند.
جوهرچي با تاكيد بر تاثيرگذاري جشنواره ها در كيفيت فيلم هاي توليدي خاطرنشان كرد:اين جشنواره ميداني براي مقايسه توانايي فيلمسازان و انتخاب فيلم برتر است،اما متاسفانه بسياري از فيلمسازان كاردان به موفقيت اثر خود اهميتي نمي د‌هند و به راحتي به ساخت فيلم هايي مي‌پردازند كه هيچ ارزش كيفي ندارد.
اين هنرمند با اشاره به تاثير بخش خصوصي در روند فيلم سازي اذعان كرد:در حال حاضر بخش عمده اي از فيلم ها با سرمايه گذاري بخش خصوصي ساخته مي شود و يكي از دلايلي كه سينماي ما سير نزولي پيدا كرده و به سمت فيلم هاي كمدي سطح پائين رفته عدم اطمينان تهيه كنندگان و فيلمسازان از برگشت سرمايه هاي خود است.
جوهرچي در پايان درخصوص تاثير فيلمسازان در روند مديريت سينما بيان كرد:بسياري از مديران تصميم گير سينمايي با حضور در وزارت ارشاد،وظايف سياست گذاري در سينما را بر عهده دارند اما گاهي اوقات در بعضي شرايط ،مثل اختلاف وزارت ارشاد و حوزه هنري برخي مديران با سينماگران بر سر مسائل سياسي دچار درگيري مي شوند.
وي تصريح كرد:اين مديران با بكارگيري سياست هاي قهري به چارچوب بندي و كادر بندي براي سينماگران مي‌پردازند كه در صورت محدود شدن اين چارچوب بندي ها كار براي سينماگران دشوار و باعث ناراحتي مي شود.
وي افزود:اما به طوركلي فيلم سازان نبايد در اين جريان دخالتي داشته باشند و سياست گذاران با سياست گذاري و سينماگران با حركت در اين راستا هر كدام بايد به انجام وظايف خود بپردازند./ه
برچسب ها: گلایه ، حسن ، جوهرچی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.