سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار مويدي خبر داد:

ايران و الجزاير سند همكاري براي مبارزه با مواد مخدر به امضاء رساندند

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از برگزاري اولين نشست مشترك ايران و الجزاير براي مبارزه با مواد مخدر خبر داد

 
   به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار "علي مويدي” رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشريح اين خبر گفت:طي سندي كه به امضاء دو كشور رسيد، مقرر شد طرفين با اعزام هيئت هاي كارشناسي به منظور هم افزايي مضاعف و موثر در امر مقابله و مبارزه با مواد مخدر، در دو منطقه ايران و الجزاير، گام بردارند. يكي از سياست هاي نيروي انتظامي، برقراري روابط بين الملل با كشورهايي است كه در زمينه مبارزه با مواد مخدر از تجارب زيادي برخوردارند تا ضمن تبادل اطلاعات، طرفين از ظرفيت، پتانسيل و توانمنديهاي يكديگر، بهره برداري كنند.
 
وي افزود: اولويت ما براي برقراري تعامل، كشورهاي منطقه،‌مسلمان و كشورهايي است كه ديدگاه هاي مشترك سياسي، اجتماعي و فرهنگي با ما دارند؛ به همين منظور در راستاي درخواست پليس كشور الجزاير مبني بر آغاز يك همكاري دراز مدت با پليس جمهوري اسلامي ايران، بستر اين ديدار فراهم شد.
 
سرپرست هيئت اعزامي به كشور الجزاير، تصريح كرد: هيئت ايراني متشكل از رده هاي مختلف پليس و ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران بود كه پس از ورود با استقبال گرم برادران مسلمان پليس كشور الجزاير مواجه شدند.
 
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با اشاره به اينكه اين نشست مشترك يك هفته در الجزيره پايتخت كشور الجزاير به طول انجاميد، خاطرنشان كرد: در اين نشست‏، زمينه هاي مختلف همكاري في ما بين در رسته هاي مختلف مورد بررسي و به خصوص بحث مبارزه با مواد مخدر در دستور كار پليس هاي دو كشور قرار گرفت.
 
به گفته اين مقام انتظامي، كشور الجزايز به دليل همجواري با برخي از كشورها كه كانون توليد حشيش در دنيا محسوب مي شوند همانند جمهوري اسلامي ايران در معرض اين بلاي خانمانسوز قرار دارد به همين دليل دو كشور از ويژگي ها وشرايط مشابهي در بحث مبارزه با مواد مخدر برخوردارند بنابراين لازم است از تجارب يكديگر حداكثر استفاده را ببرند.
 
سردار مويدي، يادآور شد: تجارب ارزشمند پليس جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با مواد مخدر امروز نه تنها براي اين كشور بلكه براي دنيا داري اهميت زيادي است بنابراين بسياري از كشورها درصدد استفاده از اين تجارب با ارزش هستند.
 
وي، به ديدگاه هاي مشترك دو كشور اشاره كرد و به خبرنگار ما گفت: دو كشور مسلمان و انقلابي ايران و الجزاير، از مواضع سياسي و بين المللي نزديكي برخوردارند كه اين اشتراكات، دشمنان مشتركي هم به دنبال خواهد داشت بنابراين دو كشور از تهديد دشمنان قسم خورده و استكباري در امان نخواهند بود و آنان به طرق مختلف در صدد ايجاد مشكلات و موانع بويژه در حوزه اجتماعي و فرهنگي براي هر دو كشور خواهند بود.
 
اين مقام انتظامي، تصريح كرد: متاسفانه پديده شوم مواد مخدر كه در عصر حاضر به عنوان ابزار جنگ نرم براي كشورهاي آزادي خواه و مستقل توسط ايادي استكبار به كار گرفته مي شود مي تواند در سرعت بخشيدن به اهداف انقلابي و اسلامي و روحيه ضد استكباري آنها تاثير منفي به دنبال داشته است؛ طبيعي است كه توفيقات دو كشور در مبارزه با اين پديده خانمانسوز براي دشمنان، ناخوشايندي را به دنبال خواهد داشت.
 
وي ادامه داد: دو كشور در اين نشست به توافق رسيدند تا با درك احساس مسئوليت ديني و انقلابي و در قبال جامعه اسلامي به طور جدي در عرصه همكاري به تبادل اطلاعات و تجارب پرداخته و طي سندي كه به امضاء دو كشور رسيد، مقرر شد با اعزام هيئت هاي كارشناسي به منظور هم افزايي مضاعف و موثر در امر مقابله و مبارزه با مواد مخدر، در دو منطقه ايران و الجزاير، گام بردارند.
 
مويدي يادآور شد: در اين سفر همچنين به توانمندي هاي تخصصي ساير رشته هاي پليس دو كشور اهم از ترافيكي، جنايي، امنيتي و پليس بين الملل نيز پرداخته و استعدادها وقابليت هاي طرفين نيز معرفي شد.
 
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي كشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص ارزيابي وي از پليس كشور الجزاير، اظهار داشت: پليس اين كشور، پليسي موفق و كارآمد مي باشد كه در برخي از رشته ها از توانمندي هاي قابل توجه و تخصص هاي روز پليسي برخوردار است.
 
وي با اشاره به اينكه مصرف ماده مخدر حشيش در اين كشور شيوع دارد، يادآور شد: پليس كشور الجزاير، آموزش همگاني و ارتقاء سطح آگاهي عمومي جامعه را براي شناسايي مضرات و آسيب هاي مواد مخدر در دستور كار خود قرار داده است.
 
سردار مويدي با اعلام اينكه جمهوري اسلامي ايران در حال فراهم كردن زمينه سفر هيئت پليس كشور الجزاير به جمهوري اسلامي ايران در آينده نزديك است، خاطرنشان كرد: از سفير جمهوري اسلامي ايران در الجزاير و سفير الجزاير در ايران كه زمينه سفر و بستر همكاري را فراهم كرند، تقدير و تشكر مي كنم./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.