سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

قانونمند شدن شیوه پرداخت تسهیلات به قالیبافان استان همدان

رئيس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: شيوه پرداخت تسهيلات به قاليبافان بايد به صورت قانونمند تغيير كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ احمد علي‌بابايي در كميته فرش شهرستان اسدآباد، تشكيل كميته فرش در استان همدان را ابتكاري جديد خواند و گفت: فرش با قدمتي حدود 2 هزار سال به عنوان بهترين كف‌پوش از سوي بشر شناخته شده كه بافت آن در كشور ايران به عنوان هنري اصيل با نقش، نگار و سلايق مختلف در دنيا جايگاه ويژه دارد.
وي با بيان اينكه فرش همانند بافنده‌هايش مظلوم واقع شده است، افزود: بايد براي تبليغ صحيح در زمينه فرش و فرش‌بافي گام برداريم چراكه ارزش افزوده اين مهم در سطح جهان 60 درصد است و موجب ايجاد اشتغالزايي پايدار مي‌شود.
رئيس اداره فرش استان همدان  با اشاره به اينكه شيوه پرداخت تسهيلات به قاليبافان صحيح نيست و از اين تسهيلات براي رفع مشكلات ديگر استفاده مي‌شود، تصريح كرد: مي‌توان با پرداخت 2 تا 3 ميليون تومان براي هر نفر شغلي پايدار در طول يك سال ايجاد كرد كه ارزش افزوده آن بالا باشد كه اجراي اين امر نياز به تغيير در شيوه پرداخت تسهيلات به قاليبافان دارد.
بابایی با اشاره به اينكه هنوز آمار واقعي از فرش‌بافان در سطح استان همدان نداريم، افزود: هم اكنون در شهرستان اسدآباد 2 هزار و 800 نفر بافنده شناسايي شده‌اند كه 409 نفر آنان زيرپوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار دارند.
رئيس اداره فرش استان همچنين از ثبت ‌نام افراد براي آموزش رايگان قاليبافي در سطح استان همدان از اول شهريور تا پايان شهريور خبر داد و گفت: با برگزاري كلاس‌هاي آموزشي از سوي فني‌ و حرفه‌اي به افراد آموزش‌ديده كارت و گواهينامه مهارت ارائه مي‌شود.
بابايي با درخواست از مسئولان شهرستان اسدآباد براي اختصاص مكان مناسب براي برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در روستاها افزود: در روستاها نيز اگر تعداد افراد ثبت‌ نامي به 30 نفر برسد كلاس‌هاي آموزشي برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينكه سهم اعتبارات اختصاص يافته اسدآباد براي ايجاد مشاغل خانگي 216 ميليون و 700 هزار تومان بوده است، گفت: تعداد 130 نفر به ميزان 196 ميليون تومان به اداره كار معرفي شده كه 71 نفر به مبلغ 106 ميليون تومان موفق به دريافت وام شده‌اند./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.