سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/درسال جاری صورت گرفت؛

کاهش 50درصدی تولید ابریشم خام در خراسان رضوی

نماینده ی مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت نکردن دولت از تولید ابریشم در خراسان رضوی، کاهش 50درصدی تولید این محصول را در این استان در پی داشته است.

ابوالقاسم خسروی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این که بیشترین میزان ابریشم خام خراسان رضوی در شهر بایگ تربت حیدریه تولید می شود اظهار کرد: 80 درصد ابریشم خام در ده سال گذشته در این شهرستان تولید شده است.

وی ادامه داد: به دلیل حمایت نکردن دولت از کارگاه های ابریشم کشی در بایگ، قیمت مواد اولیه افزایش یافته و این امر موجب کاهش تولید ابریشم خام شده به نحوی که میزان تولید در سال جاری به نصف سال های گذشته رسیده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با اشاره به این که شهر بایگ قطب تولید ابریشم خام در ایران است گفت: شهر بایگ حدود 1500 کارگاه ابریشم کشی دارد و حدود 1500 نفر در آن مشغول به کار هستند که در صورت ادامه این وضعیت، با بیکاری 70درصدی در این شهر روبه رو خواهیم بود که تبعات سنگینی را در پی خواهد داشت.

یادآوری می شود: کارگاه های ابریشم کشی شهر بایگ قابلیت تولید 700 تن ابریشم خام در سال را دارند و سالانه حدود 56 تن از این محصول در این شهرستان تولید می شود./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.