سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد جدید برای انتقال ذرات نور

براساس گزارشات یک ذره از نور در فاصله از 143 کیلومتر تکرار مي شود ورکورد فاصله را مي زند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، رکورد فاصله جدید برای انتقال ثبت شد.
 
ویژگی های ذرات نور (فوتون) در یک فاصله از 143 کیلومتر تکرار شده اند، تقریبا برابر با فاصله از فیلادلفیا به نیویورک است. نقطه عطف توسط یک گروه بین المللی از پژوهشگران در ایستگاه زمینی نوری از آژانس فضایی اروپا (ESA) در جزایر قناری رسیده است.
 
گزارش این آزمایش، که در همکاری محققان اتریش، کانادا، آلمان و نروژ انجام شده، در مجله طبیعت مجله شرح داده شده است.
 
 انتقال اطلاعات کوانتومی به اصطلاح مجاز به انتقال خواص فیزیکی یک فوتون در جای دیگری در فاصله 143 مایل دور اما مرتبط در یک نوع از آغوش مجازی است که فیزیکدانان آن را "گرفتاری" ناميدند، که در آن عناصر یک جفت ، حتی اگر جدا هستند، باهم همبستگی دارند.
 
بر خلاف آنچه که شما ممکن است فکر کنيد، این روند برای "فتوکپی" ذره به معنای واقعی کلمه اجازه نمی دهد، چرا که انتقال اطلاعات حاکی از نابودی اصلی است.
 
اریک ويل، مدیر پروژه آزمايشي گفت: "این نتیجه راه را برای ارتباطات کوانتومی در مسافت های طولانی را باز می کند. اولین انتقال کوانتومی در شرایط آزمایشگاهی انجام گرفته است. ''
 
وي اضافه می کند: چالش در اینجا برای حفظ گره خوردگی بین این دو فوتون با 143کیلومتر فاصله که با وجود تداخل با توجه به شرایط آب و هوایی از هم جدا شده اند، می توان برای انتقال اطلاعات کوانتومی "استفاده شود.
 
 روپرت اورسين، از فرهنگستان علوم اتریش مي گويد:'' قدم بعدی برای تحقق بخشیدن به انتقال اطلاعات کوانتومی حضور  یک ماهواره در مدار، برای نشان دادن امکان داشتن یک ارتباط کوانتومی در مقیاس جهانی است.''/ح
برچسب ها: رکورد ، انتقال ، ذرات نور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.