سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

ایران در رتبه 29 استاندارد جهان

از میان 165 کشور دنیا ، ایران در رتبه 29 استاندارد جهان قرار دارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين؛رییس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی كشور روز گذشته در نشست شورای عالی استاندارد استان قزوین با بیان اینکه ر سال های اخیر فعالیت كشورمان در سازمان جهانی استاندارد افزایش یافته است افزود : هم اکنون جمهوری اسلامی با 4 پله صعود به نسبت سال گذشته در رتبه بیست و نهم استاندارد دنیا قرار دارد . نظام الدین برزگری استاندارد را به معنای ارتقای كیفیت و سطح رفاه عمومی در زندگی انسان ها دانست و گفت : همه باید برای دست یابی به یک استاندارد تلاش کنیم .

وی از مشارکت ایران در تدوین یكهزار و 420 مورد استاندارد جهانی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد : این درحالی است كه كشورمان تا سه سال قبل در تهیه پیش نویس استانداردهای جهانی مشاركت نداشت.

برزگری با اشاره به درخواست واردات 27 هزار مورد انواع كالاهای خارجی در مدت هفت ماه گذشته افزود : با توجه به اهمیت اهتمام ورود کالاهای وارداتی استاندارد ، از ورود 4 هزارو 500 مورد کالای غیر استاندارد خارجی به داخل کشور جلوگیری شده است .

وی از حمایت از تولیدات ملی و مقابله با تحریم ها نیز خبر داد و گفت : در این راستا ، تعرفه واردات پنج هزار و 800 واحد تولیدی نیز مشمول معافیت شد.

وی حمایت از صادرات غیرنفتی را یکی از سیاست های سازمان استاندارد برشمرد وخاطر نشان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 30درصد حجم صادرات غیرنفتی در فرآورده های مربوط به پتروشیمی افزایش پیدا كرده است.

برزگری یادآور شد: در حال حاضر دو هزار و 908 تعرفه گمرگی تحت پوشش سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران قرار دارد كه با گمرك كشور در این زمینه برای كاهش ترخیص كالاها و مواد اولیه واحدهای تولیدی تفاهم نامه ای مبادله شده است./ب

برچسب ها: استاندارد ، جهان ، تحقیقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.