سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

آیین بزرگداشت آيت‌الله «احمدی فقيه‌يزدی» در قم برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت مرحوم آيت‌الله العظمی حاج ميرزا محمدحسن احمدی فقيه‌يزدی همزمان با ايام شهادت رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق(ع) در مسجد فاطميه(س) قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، بیت آيت‌الله ميرزا محمدحسن احمدي‌ فقيه‌يزدي با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: آیین بزرگداشت مرحوم آيت الله العظمی حاج‌ميرزا محمدحسن احمدی ‌فقيه‌يزدی از علما و فقهای برجسته حوزه علميه قم چهارشنبه بيست و دوم شهريورماه بعد از نماز مغرب و عشاء همزمان با ایام سوگوارای رئیس مذهب امام جعفر صادق(ع) در مسجد فاطميه(س) (مسجد آيت الله‌العظمی بهجت «ره») برگزار می‌شود.
آيت‌الله العظمی احمدی فقيه يزدی(ره) از علمای طراز اول و برجسته حوزه علميه قم بود، وی با توجه به شوق سرشار و هوش فراوان و همّت بالا و با مشى قناعت و زهد در زندگى و رعايت تقوا و استقلال، با تكميل مراتب علمى اجتهادى، در ضمن بحث هاى قوىّ با فقيهان ‌صاحب نظر در جلسات ويژه‌ی اعاظم، به بالاترين درجه‌ی فقهى علمى حوزه، يعنى اجتهاد مطلق رسيد كه به تأييد بيش از 30 تن از علمای نجف و قم و نيز چند تن از علمای اهل سنّت رسيده است.
يادآور می‌شود، مرحوم آيت‌الله العظمی احمدی فقيه يزدی‌(ره) در شهريورماه سال 89 و همزمان با ليالی قدر و ايام ضربت خوردن و شهادت اميرمؤمنان حضرت علی(ع) به ديدار حضرت حق شتافت./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.