سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

60 هزار تن خرما از نخيلات شادگان برداشت مي‌شود

سرپرست جهاد كشاورزي شادگان گفت: بيش از 12 هزار هكتار نخيلات در شهرستان وجود دارد كه 10 هزار هكتار اين اراضي قابل برداشت است و پيش‌بيني ما برداشت حدود 60 هزار تن خرما در سال جاري است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،حميد مطرودي ؛ اظهاركرد: در شهرستان شادگان محصولات كشاورزي مختلفي كشت مي‌شود كه بخش عمده‌اي از آن‌ها به نخيلات اختصاص دارد
وي افزود: برداشت از نخيلات از ابتداي شهريورماه آغاز شده و تا 20 مهرماه ادامه دارد. در حال حاضر قيمت قطعي هر كيلوگرم خرما تعيين و ابلاغ نشده است و هم‌اكنون خرماي توليد شده توسط كارگاه‌هاي بسته‌بندي به صورت علي‌الحساب از كشاورزان خريداري مي‌شود.
سرپرست جهاد كشاورزي شادگان عنوان‌كرد: سال‌گذشته قيمت هر كيلو خرما 400 تومان بود كه اميدواريم امسال قيمت هر كيلو خرما به 500 تومان برسد؛ در غير اين صورت كشاورزان زيان مي‌بينند.
مطرودي ادامه‌داد: خرماي توليدي شادگان از نوع استعمران است و در مجموع 2 ميليون اصله نخل در شهرستان وجود دارد كه از اين تعداد يك ميليون و 600 اصله نخله تحت پوشش بيمه هستند.
وي بيان‌كرد: همچنين سطح زيركشت برنج در شهرستان به 6 هزار هكتار مي‌رسد كه 5500 هكتار آن قابل برداشت است. متوسط توليد در هر هكتار نيز 5/3 تن برنج است و پيش‌بيني شده امسال حدود 20 هزار تن برنج شامل عنبر بو و محلي توليد شود.سرپرست جهاد كشاورزي شادگان همچنين از كشت 400 هكتار لوبياي جشم بلبلي و آغاز برداشت آن از اول مهرماه خبر داد.
برچسب ها: برداشت ، خرما ، شادگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.