سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /بزودي در خليج فارس

سه سکوی نفتی به دستگاههای ثبت مشخصات تغییرات سطح آب و امواج دریا مجهز مي شوند

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی کشور گفت : بزودی سه سکوی نفتی در خلیج فارس به دستگاههای ثبت مشخصات تغییرات سطح آب و ارتفاع موج در خلیج فارس محدوده هرمزگان مجهز می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس چگینی افزود: اسفند پارسال برای نخستین بار در کشور یک دستگاه برای اندازه گیری رفتار آب در سکوی نفتی بلال در عمق 60 متری در خلیج فارس نصب شد.

وی تصریح کرد: دستگاههای RBR بر روی سه سکوی دیگر مهر امسال نصب که رفتار آب و امواج را در عمق 30 و 50 متری خلیج فارس بررسی می کند.

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی کشور گفت: این دستگاهها با هدف اندازه گیری تغییرات آب و امواج در سکوهای نفتی و پیش بینی بهتر امواج ناشی از باد برای افزایش دقت در مدل سازی ریاضی نصب و راه اندازی می شود.

چگینی افزود: هزینه خرید و نصب این دستگاهها حدود 80 میلیون تومان است .

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری تیم فنی و عملیاتی موسسه ملی اقیانوس شناسی و همکاری شرکت نفت فلات قاره ایران انجام می شود .

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی کشور گفت : از داده دستگاههای ثبت مشخصات تغییرات سطح آب و ارتفاع موج برای محافظت از سازه های ساحلی – قایقها و کشتی های پهلو گرفته – نیروی دریایی – شیلات و حفظ امنیت ساحل نشینان استفاده می شود .

چگینی افزود: برای آسانی دریافت داده ها و بررسی مداوم آنها یافته های این دستگاهها به رایانه منتقل و از آنجا از طریق اینترنت به مرکز پیش بینی و هشدار مخاطرات دریایی در تهران منتقل می شود .

وی تصریح کرد: مهر امسال تجهیزات دستگاه ثبت مشخصات امواج بر روی سکوی نفتی بلال در منطقه لاوان توسعه می یابد ./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.