سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

عضویت بیش از یک هزار نفر در انجمن علوم و فناوری نانوی کشور

رئیس انجمن علوم و فناوری نانو گفت: جایگاه ایران در فناوری نانو رتبه نهم دنیا است.

محمد حسین مجلس آرا دیروز در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی فناوری نانو در دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: کسب این جایگاه مدیون سال‌ها تلاش علمی و فداکاری فرهیختگان و نخبگان جوان، منعهد و متخصص کشورمان درحوزه علم و فناوری است.

به گفته وی، انجمن علوم و فناوری نانو در حال حاضر با عضویت بیش از یک هزار صاحبنظر در عرصه نانو و عضویت شرکتهای دانش بنیان و مراکز دانشگاهی فعالیتهای گسترده ای را پیگیری می کند.

رئیس انجمن علوم و فناوری نانو تدوین برنامه راهبردی، تشکیل کارگروههای تخصصی، انتشار نشریه علمی ترویجی دنیای نانو به زبان فارسی، انتشار نشریه بین المللی علمی، پژوهشی علوم و فناوری نانو با عنوان IJNN را از فعالیتهای این انجمن یادآورشد و گفت: اقدام به انتشار خبرنامه الکترونیکی و انتشار کتب تخصصی، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در حوزه نانو فناوری و برگزاری نخستین همایش ملی دانش آموختگان نانو فناوری کشور از دیگر فعالیتهای انجمن است.
مجلس آرا مشارکت در تاسیس انجمن علمی فرا ملی «علوم و تکنولوژی نانو ایران و بلاروس» را بعنوان دیگر فعالیت های این انجمن برشمرد و گفت: برگزاری سه دوره سلسله همایش های بین المللی علوم و فناوری نانو با عنوان icnn به ترتیب در دانشگاههای تهران، تبریز و شیراز و برگزاری چهارمین گنفرانس آن در دانشگاه کاشان ازدیگر برنامه های انجمن است.

به گفته وی، پنجمین کنگره دوسالانه بین‌المللی علوم و فناوری نانو نیز پاییز 1393در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

وی گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح دانش جامعه از فناوری های جدید، کمک به توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص، تشویق محققان و صنعتگران به کنکاش در نانو فناوری و بهبود امر آموزش و پژوهش را از اهداف تاسیس انجمن برشمرد و گفت:گسترش فرهنگ پژوهش در سطح ملی و بین المللی بین محققان و متخصصان آشنا به نانو فناوری، همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی کشور در زمینه ارزیابی، بازنگری و اجرای طرح های مرتبط با موضوع فعالیت های انجمن، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از استادان و دانشجویان ممتاز، کمک به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی ، انتشار کتب و نشریات علمی و خبری و تشکیل گردهمایی های علمی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی از دیگر اهداف این انجمن است.

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، کنگره ، فناوری ، نانو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.