سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آئينه 12 دوره مقاومت در سينماي دفاع مقدس؛

اسنفدیاری: جشنواره دایره فیلمسازان دفاع مقدس را بازتر می‌کند

مسئول سابق حوزه «معناگرا» بنياد سينمايي فارابی گفت: نکته مهم در میزان اهمیت جشنواره حمایت فیلمساز و بازکردن دایره فیلمسازی با دیدگاه های متفاوت است و اگر جشنواره بتواند گام ثابتی در این زمینه بر دارد در روند فیلمسازی دفاع مقدس کاملا تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالله اسفندیاری در گفت و گو با روابط عمومی دوازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره بر روند فیلم های دفاع مقدس،گفت: مسوولینی که از جشنواره و فیلم های دفاع مقدس حمایت می‌کنند باید توجه داشته باشند که آن چیزی که باعث رونق در فیلمسازی دفاع مقدس می شود،سعه صدر است.

این کارشناس سینما ادامه داد: باید کوشش کرد تا در زمینه دفاع مقدس فیلم ساخته شود حتی اگر نگرش فیلمساز انتقادی باشد و ماهیت جنگ را نقد کند اما هرچقدر بیشتر فیلم در حوزه دفاع مقدس ساخته شود باعث رونق فیلمسازی در زمنیه دفاع مقدس خواهد شد.

وی در ادامه افزود: فیلم دفاع مقدس فیلم عامه پسند است و در طول سال‌های مختلف مردم همواره استقبال خوبی از این گونه سینمایی به عمل آورده‌اند به همین دلیل مهم این است که سینمای دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه سینمای دفاع مقدس مخاطبان زیادی دارد باید در ساخت فیلم های دفاع مقدس تنوع ایجاد شود، البته تنوع در مضامین نیازمند این است که فیلمسازان حمایت شوند تا بتوانند محتوای متفاوت‌تری را نسبت به آنچه تا امروز در سینمای دفاع مقدس به تصویر کشیده شده خلق کنند و زوایای متفاوت‌تری ایجاد کنند.

وی در ادامه با تاکید بر نقش پررنگ جشنواره مقاومت در باز کردن فضای تازه برای ساخت آثار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رونق جشنواره فیلم دفاع مقدس بستگی به اعتبار داوران و داوری و جوایز ارزشمند آن دارد و هرچقدر جشنواره در این حوزه با کیفیت‌تر برگزار شود شاهد اثرات بهتر آن همین بود.

این تهیه‌کننده سینما در خاتمه اظهار داشت: نکته مهم در میزان اهمیت جشنواره حمایت فیلمساز و بازکردن دایره فیلمسازی با دیدگاه های متفاوت است و اگر جشنواره بتواند گام ثابتی در این زمینه بر دارد در روند فیلمسازی دفاع مقدس کاملا تاثیرگذار خواهد بود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.