سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ضایعات نخاعی نیازمند همکاری بین بخشی سازمان ها

عضو شبکه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی گفت: کاهش ضایعات نخاعی نیازمند همکاری سازمان های مرتبط است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر نیکبخت افزود: یکی از اهداف مهم شکبه ملی تحقیقات ضایعات نخاعی برای اجرای سیاست ها و راهبردهای کاهش آسیب پذیری های نخاعی و پیشگیری از این ضایعات جلب مشارکت تمام سازمان های ذیربط است.

وی اظهار داشت: توسعه شبکه های تحقیقاتی از راهبردهای معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بوده و از این پس تمام تصمیمات مرتبط با بیماری هایی که نیازمند جلب مشارکت سازمان های مختلف است به این شبکه ها موکول می شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش مراکز دولتی، غیردولتی، خیرین، شهرداری ها، معلولان و سازمان های مردم نهاد در توسعه و اتسقرار برنامه های این شبکه گفت: دبیرخانه مرکز تحقیقات نخاعی یکسال است که راه اندازی شده و در این مرکز برای انجام همین امور مستقر شده است.

وی رسالت اصلی این شبکه را هدفمند کردن همکاری های بین بخشی با مشکلات مرتبط با سلول های نخاعی برای پیشگیری و توانبخشی و اجرای برنامه های ملی کاهش آسیب های نخاعی عنوان کرد و بیان داشت: این شبکه از ارکان مجمع عمومی، شورای راهبردی، رییس شبکه، واحد آموزش و پژوهش و دبیرخانه دائمی تشکیل شده که با تصمیم شورای راهبردی هر سال در یک سازمان ذیربط مستقر شده و امور را پیگیری می کند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.