سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام بیست و یکمین کاروان راهیان نور به غرب کشور

بیست و یکمین کاروان راهیان نور صبح امروز از منطقه 20 عازم مناطق عملیاتی غرب کشور شد.

مدیر پژوهشی باغ موزه دفاع مقدس و مسئول اعزام کاروان راهیان نور منطقه 20، اصغر فلاح زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مسئولیت اعزام کاروان راهیان نور از امسال به عهده باغ موزه دفاع مقدس خواهد بود که هیچ تفاوتی با سالهای گذشته ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاروان راهیان نور در تابستان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می شود به نسبت مناطق جنوبی تعداد کمتری از زائران اعزام می شوند این در حالی است که در اعزام کاروان راهیان نور به جنوب کشور تعداد اعزامی بین 700 تا 800 نفر زائر است اما این تعداد در اعزام به غرب کشور بین 270 تا 300 زائر است.

فلاح زاده با اشاره به برنامه های فرهنگی و مذهبی تدارک شده برای زائران اضافه کرد: سفر این عزیزان در قالب 4 روز و 3 شب در شهرهای ایلام، سرپل ذهاب، کرمانشاه تدارک دیده شده که در این مدت از مناطق عملیاتی مهران، مطلع الفجر، قراویز و یادمان مرصاد بازدید کرده و در بازگشت نیز از موزه دفاع مقدس همدان بازدید خواهند کرد.

وی سهمیه اعزامی امسال را 10 هزار نفر عنوان کرد و خاطر نشان کرد: امسال از هر منطقه یک کاروان به همراه دو کاروان از دانشجویان، دو کاروان از بسیجیان و یک کاروان هم از آموزش و پرورش اعزام شدند و سعی شده حتی المقدر کسانی اعزام شوند که تاکنون به این مناطق سفر نکرده اند.

*اعزام 300 نفر از شهروندان منطقه 20 به غرب کشور
همچنین شهردار منطقه 20 در ادامه افزود: امسال هم طبق سالیان گذشته نزدیک به 300 نفر از شهروندان این منطقه  راهی مناطق عملیاتی غرب کشور شدند تا صحنه های جنگ میادین نبرد دلیرانه جوانانمان را با دشمنان سخت این کشور از نزدیک ببینند.

بابایی در ادامه خاطر نشان کرد: من به جوانان توصیه می کنم که حتما به این مناطق بروند تا با واقعیت آشنا شوند، باید به گذشته خود افتخار کنیم، 8 سال دفاع مقدس نقطه عطف ملتهاست./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.