سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

ضرورت ایجاد مجتمع‌های سهامی کشت و صنعت در سیستان‌وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حمایت و رفع مشکلات بخش کشاورزی، ایجاد مجتمع‌های سهامی کشت و صنعت در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، حاتم نارویی در نشست با اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست استان اظهار داشت: استان ما استعدادهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد که باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری و ارائه الگوی جدید کشت، شرایط را برای توسعه توان کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در این زمینه فراهم کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی از تجربه و مهارت لازم برای انجام فعالیت‌های کشاورزی برخوردار نیستند لذا نیاز به کسب تجربه عملی در این حوزه دارند و مهارت‌آموزی برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی ضروری است.
مقام عالی دولت در استان بیان داشت: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توان بخش کشاورزی، 298 میلیارد ریال در قالب تسهیلات با بهره هفت درصد به استان اختصاص داده است.
نارویی اضافه کرد: باید با اطلاع رسانی مناسب و حمایت از جوانان، فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دیگر افراد جویای کار را برای تشکیل تعاونی در زمینه‌های مختلف کشاورزی تشویق کرد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست استان را در نظارت بر طرح‌های کشاورزی و حضور در کار گروه‌های تخصصی شد. /ع

برچسب ها: ضرورت ، ایجاد ، مجتمع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.