سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و حدیث در حوزه‌های علمیه

سرپرست دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از برگزاری مسابقات سراسری قرآن و حدیث در دو مرحله و در 14 مهر و 19و 18 آبان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مغنی نصرآبادی با اشاره به اینکه امسال چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود، به خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: مسابقات سراسری قرآن و حدیث در رشته‌های حفظ ترتیلی قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر و معارف حدیث برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که رشته حفظ ترتیلی قرآن در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: حفظ 1، 3، 5، 10، 20 جزء و کل قرآن در این رشته مورد توجه است.

سرپرست دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه در بخش قرائت و حفظ ترتیلی قرآن ترجمه مورد توجه است، ادامه داد: ترجمه سوره مبارکه نساء با محوریت قرآن مبین در دستور کار این دوره از مسابقات قرار دارد.

حجت‌الاسلام نصرآبادی با اشاره به معرفی رشته تفسیر قرآن در این دوره از مسابقات گفت: تفسیر سوره محمد (ص) تا پایان قرآن بر اساس قرآن حکیم برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی پیرامون رشته معارف حدیث مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه گفت: این رشته دارای دو زیرمجموعه شامل حکمت‌های نهج‌البلاغه مرحوم دشتی و 20 دعای اول صحیفه سجادیه از ترجمه واژگان و مفاهیم شرح آیت‌الله ممدوحی انتشارت بوستان کتاب است.

حجت‌الاسلام مغنی نصرآبادی با تأکید بر اینکه این مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی با شرکت طلاب برادر برگزار می‌شود، اظهار داشت: مرحله مقدماتی مسابقات 14 مهر و مرحله نهایی با مشارکت کلیه استان‌ها 18 و 19 آبان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه در رشته تفسیر 23 آذر در کل استان‌ها و معارف حدیث 26 بهمن به صورت سراسری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مغنی نصرآبادی خاطرنشان کرد: هیئت داوری مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه متشکل از داوران مسابقات بین‌المللی اوقاف و از برجسته‌ترین داوران است.
وی با اشاره به اینکه با افزایش چند رشته و تغییر روند مسابقات در این دوره افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 2 هزار طلاب برادر در چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه مشارکت داشته باشند./ل
برچسب ها: نصرآبادی ، قرآن ، ترتیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.