سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مصري: آمريکا مي خواهد سوريه را از درون متلاشي کند

بشار اسد رئیس جمهور سوریه به سبب آن که نماد وحدت سوریه و حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین است در این توطئه هدف قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، یک کارشناس مصری با اشاره به این که آمریکا پس از شکست در عراق و افغانستان سیاست جنگ داخلی را برای فروپاشی سوریه از درون در پیش گرفته است افزود تصور نمی کنم کمیته پیشنهادی رئیس جمهور مصر به راه حل منصفانه ای درباره بحران سوریه دست پیدا کند.

"محمد ماهر" در گفتگویی با شبکه تلویزیونی العالم از قاهره درباره مسئله سوریه و ماموریت اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به این کشور گفت: کاملا روشن است که توطئه ای علیه سوریه شکل گرفته و آمریکا که جنگ مستقیم در عراق و افغانستان را تجربه کرده و در این جنگ ها شکست خورده است اخیرا سیاست جنگ داخلی را از طریق مزدوران در پیش گرفته است تا سوریه را از طریق این افراد از درون نابود کند. بشار اسد رئیس جمهور سوریه به سبب آن که نماد وحدت سوریه و حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین است در این توطئه هدف قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: ز اتحادیه عرب در خصوص بحران سوریه نقش منفی ایفا کرد. آنها در صدد اعمال فشارهای بیشتر برای ارتکاب جنایات بیشتر در سوریه هستند تا گروه های مسلح و حامیان آنها از موضع قوت سر میز مذاکره بنشینند و اسد و سوریه را به منظور تحقق خواسته های خود تحت فشار قرار دهند.

وی درباره ماموریت اخضر ابراهیمی که امروز به مصر سفر می کند و این که آیا ابراهیمی تحت فشارهای اتحادیه عرب و قطر قرار خواهد گرفت گفت: ابراهیمی از حل سیاسی سخن می گوید اما حل سیاسی که مخالفان به دنبال آن هستند به ارتکاب جنایات بیشتر در داخل سوریه برای نشستن سر میز مذاکره بستگی دارد تا بتوانند از موضع قدرت سر میز مذاکره بنشینند. بنابراین ارتش سوریه باید به عملیات خود برای حفظ وحدت سوریه و حفظ موضع این کشور در خصوص حقوق اعراب ادامه دهد.

ماهر در ادامه سخنان خود درباره طرح پیشنهادی مصر برای تشکیل کمیته چهارجانبه از مصر، ایران، ترکیه و عربستان برای حل بحران سوریه گفت: گمان نمی کنم این کمیته به حل منصفانه ای برای بحران سوریه دست پیدا کند زیرا آنها در صدد هستند که سوریه دست از حمایت از مقاومت و ایستادگی در برابر طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی بردارد و به حیاط خلوت شمالی اسرائیل تبدیل شود. بنابراین حکومت کنونی مصر موضعی منفی در قبال بحران سوریه اتخاذ کرد و موضع سیاسی مصر در این خصوص توفیقی نداشته است بنابراین گمان نمی کنم این کمیته به راه حلی منصفانه درباره بحران سوریه دست پیدا کند.
برچسب ها: مصری ، سوریه ، اسد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.