سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراد سیگاری 3 برابر افراد عادی در معرض سکته قرار دارند

مصرف روزانه 10 نخ سیگار به مدت 10 سال خطر سکته را 3 برابر خواهد کرد.

دکتر منوچهر قارونی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: دخانیات، سیگار، قلیان ، پیپ عامل اسیدی تنگ شدن عروق کرونر هستند و این تنگ شدن باعث ایجاد سکته های قلبی خواهد شد.
 
قارونی ادامه داد: کسانی که به دليل استعمال سیگار سکته کرده اند و بعد از سکته مصرف سیگار را قطع کردند زندگی بهتری دارند نسبت به کسانی که همچنان بعد از سکته و عمل جراحی به سیگار کشیدن خود ادامه می دهند.
 
قارونی تصریح کرد: کسانی که بعد از برطرف شدن تنگی عروق قلب و عمل جراحی که رگ هایی را از پشت پا در آورده و به قلب پیوند می زند همچنان به مصرف سیگار خود ادامه می دهند رگ های خود قلب که تا به حال تنگ نشده باشد نیز تنگ خواهد شد.
 
ولی اظهار داشت: عوامل ایجاد سکته های قلبی عوامل ارثی، بالا بودن چربی، فشار خون بالا بردن قند خون است اگر عامل ایجاد سکته های قلبی هیچ یک از عوامل ذکر شده نباشد مصرف فقط روزی 10 نخ سیگار به مدت 10 سال باعث می شود 3 برابر کسی که سیگار نکشیده است در معرض سکته قرار خواهد گرفت.
 
قارونی توصیه کرد: استعمال سیگار، قلیان و پیپ عوارض خود را دارد و به تنهایی عامل بسیاری از سکته های قلبی در سال های اخیر به خصوص در سنین پایین شده است بنابراین توصیه می شود افراد مصرف سیگار را کاهش و قطع کنند./عط
برچسب ها: سکته ، سیگار ، جراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.