سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ به منظور رفاه حال گردشگران؛

تعریض مسیر دسترسی به منطقه ˈتنگه واشیˈ از ضروریات است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه خواستار اهتمام مسؤولان نسبت به تعریض مسیر دسترسی به منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی در جهت کاهش معضلات موجود شد.

سید ˈاحمد حسینی هرانده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: در جلسه گذشته کارگروه گردشگری شهرستان، ساماندهی ساخت و سازها در مسیر منطقه تنگه واشی از داخل روستای ˈجلیزجندˈ مورد تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد ترافیک محور دسترسی به تنگه واشی به علت باریک بودن مسیر داخل روستاست، افزود: در صورت تعریض این مسیر و همچنین احداث جاده کمربندی روستا، ضمن کاسته شدن از مشکلات موجود، خدمات رسانی دستگاه هایی نظیر هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی در تعطیلات و ایام پایانی هفته با سهولت بیشتری انجام می پذیرد.

تنگه واشی یا تنگه ˈساواشیˈ مکانی با جاذبه های گردشگری است که در حدود یک کیلومتری شهرستان فیروزکوه قرار گرفته و با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران است.

شاید یکی از جذابترین بخش های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه ای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد.

با توجه به نزدیکی تنگه واشی به شهر تهران، امکان مسافرت یک روزه به این منطقه وجود دارد و بخصوص در تابستان هزاران نفر از ساکنان استان تهران و دیگر استان های اطراف به این منطقه مسافرت می کنند.

تنگه واشی علاوه بر طبیعت زیبا، دارای آثار تاریخی نیز هست. یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار در این تنگه واقع شده و دو کتیبه دیگر در ˈچشمه علیˈ شهر ری و تونل ˈواناˈ در جاده ˈهرازˈ واقع شده اند.

در سال های اخیر، بسیاری از موسسه های توریستی، اقدام به برگزاری تورهای گوناگونی در این منطقه نموده اند که همین امر باعث افزایش شهرت و معروفیت این منطقه شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.