سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رجبي مطرح كرد

بورس ارز مسكن يا محرك چندنرخي شدن بازار ارز

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ بورس ارز در تثبيت بازار ارز موثر است اما در صورت تدوين نادرست آيين‌نامه مي‌تواند با سه نرخي كردن ارز به تلاطم قيمت دامن بزند.


عبدالكريم رجبي نماينده مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند سعودي قيمت ارز در بازار گفت: بالا رفتن قيمت ارز تا حدي قابل توجيه است ولي ما در طي چند ماه اخر شاهد رشد بسيار بالايي در قيمت ارز بوديم كه نشان ‌دهنده واقعي نبودن قيمت است.

وي افزود:‌ كاهش قيمت ارز يك اقدام همه‌جانبه را مي‌طلبد كه سه قوه مجريه، قضاييه و مجلس بايد در تثبيت آن تلاش كنند و مي‌بينيم تا كنون توانستند به بهبود وضعيت بازار ارز كمك كنند.
 
اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به يكي از راه‌هاي تثبيت قيمت ارز گفت:‌ ايجاد بورس ارز مي‌تواند در تثبيت ارز موثر باشد ولي اگر اين كار غيركارشناسانه و بدون تدوين آيين‌نامه دقيق آن صورت گيرد، مي‌تواند با سه نرخي كردن ارز به تلاطم قيمت ارز دامن بزند.

رجبي با بيان اينكه وزير اقتصاد دولت دهم به وعده‌هاي‌هاي خود در تنظيم بازار عمل نكرده، خاطرنشان كرد: البته شرايط اقتصادي امروزه كمي متفاوت است ولي وزير اقتصاد در جريان استيضاح خود تاكيد داشت تا شرايط اقتصادي را بهبود مي‌بخشد كه تا به امروز عملي نشده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رجبی ، کمیسیون ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.