سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش شهرک هاي تخصصي صنايع تکميلي پتروشيمي

معاون سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران گفت: با ايجاد شهرک هاي صنعتي تخصصي ، توسعه صنايع تکميلي پتروشيمي را گسترش مي دهيم و فعاليت اين واحدها را آسان خواهيم کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، ايرج موفق اظهار داشت : سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران تفاهمنامه اي با شرکت ملي صنايع پتروشيمي نهايي و امضا کرده است و براي ساماندهي صنايع تکميلي پتروشيمي در نظرداريم با ايجاد شهرک هاي تخصصي پتروشيمي در مناطق مختلف کشور در جلوگيري از خام فروشي بر توسعه تکميلي پتروشيمي تاثيرگذار باشيم.

ايرج موفق ادامه داد: کشور را به 12 منطقه تقسيم کرديم و کارگروه مشترک در 12 منطقه حضور خواهد داشت، همچنين استان هاي همجوار در اين 12 منطقه مشارکت خواهند کرد. 

موفق گفت: با ايجاد ارزش افزوده در صنعت پتروشيمي، سود اين صنعت را مي توان به داخل کشور منتقل کرد؛ پيامد اين موضوع، ايجاد اشتغال و افزايش شغل در کشور خواهد بود.

 وي تصريح کرد: زمينه بسيار خوبي براي توسعه صنايع تکميلي وجود دارد و وضع پتروشيمي ايران هم اکنون در منطقه منحصر بفرد است.

معاون سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران اظهار داشت : ايجاد شهرک هاي تخصصي پتروشيمي جلوي بسياري از دلالي ها و عرضه نامتوازن محصولات پتروشيمي را خواهد گرفت و شهرک هاي صنعتي به دليل محصور بودن و وجود نظام جامع کنترلي مي تواند ورود و خروج خوراک واحدهاي صنايع تکميلي را کنترل کند و اين موضوع قابل ساماندهي است.

وي افزود: اين کنترل سبب خواهد شد تا از جابجايي مواد و واسطه گري هاي احتمالي جلوگيري شود و توليد روند شفافي داشته باشد.

ايرج موفق گفت : تاکنون چهار جلسه کارگروه مشترک برگزار شده و استان هاي خوزستان و بوشهر به عنوان دو قطب شهرک هاي تخصصي پتروشيمي به علت نزديکي به مراکز بالادستي انتخاب شده است و خوراک واحدهاي پتروشيمي پايين دستي( فراوري و توليد محصولات نهايي ) ، آسان تر تامين خواهد شد.

موفق گفت: منطقه عسلويه در استان بوشهر يکي از قطب هاي توسعه اي صنايع تکميلي خواهد بود و واحدهاي پايين دستي در اطراف عسلويه در آينده نزديک آغاز به کار خواهد کرد.

 معاون سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران افزود: فناوري هاي نوين در توسعه صنايع تکميلي پتروشيمي نيز تاثيرگذار خواهد بود و شرکت هاي پتروشيمي مي توانند در اين شهرک صنايع تکميلي موردنياز ساير پتروشيمي ها را در حوزه فناوري تامين کند. 

وي ادامه داد: ايجاد شهرک هاي صنعتي تخصصي محلي مناسب براي توسعه صنعت خواهد بود و زنجيره توليد از بالادست ( مواد خام) به پايين دست مي تواند تکميل شود و خام فروشي به ويژه خام فروشي نفت و محصولات پتروشيمي را به حداقل برساند.

موفق گفت : با برنامه ريزي هاي انجام شده فضا به سمتي خواهد رفت که با استفاده از فناوري هاي نوين و بومي سازي شده امکان حضور صنايع تکميلي پتروشيمي در کشور گسترش و به تدريج اين واحدها افزايش يابد./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.