سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مایکل استوارت:

فوتبال ایران در مسیر حرفه ای شدن است/قدرت ایران هواداران و تماشاگران فوق العاده اش است

فوتبال ایران نسبت به سال های گذشته روند رو به رشدی داشته و من امیدوارم این سیستم حرفه ای در ایران ادامه پیدا کند.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مایکل استوارت نماینده AFV در نشست خبری امروز که در فدراسیون فوتبال برگزار شد گفت: این بازدید برای سهمیه لیگ قهرمانان در سال 2013 و 2014 است برنامه ای که AFC دارد نسبت به سال های قبل تغییر کرده و سیاست های جدیدی را دنبال می کند . قبلاً تمام استادیوم ها و باشگاه ها مورد ارزیابی قرار می گرفتند اما امسال بخشی از باشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دلیل آن هم این بود که سال گذشته همه ورزشگاه مورد بررسی قرار گرفت ولی هنوز برخی از زمینه ها برای پیشرفت وجود دارد.

وی در ادامه افزود: نکته ای که امسال وجود داشت صدور مجوز حرفه ای بود که ایران هم برای رسیدن به این مسئله کار خود را شروع کرده و من خیلی خوشحال هستم ولی می خواهم به اطلاع شما برسانم ایران گام های موثر و خوبی را در جلب رضایت ‌AFC داشته است.

مایکل استوارت در ادامه تاکید داشت: بازدید ما از ایران خیلی کوتاه بود و تقریباً 5 الی 6 روز طول کشید و به طور کلی در همین مدت کوتاه متوجه شدیم ایران از لحاظ ساختاری پیشرفت خوبی کرده و درآمدهای لیگ از لحاظ مالی پیشرفت خوبی داشته است و این مسئله AFC را ترغیب می کند که ایران به سمت حرفه ای شدن پیش رفته است.

استوارت در ادامه گفت: نکته ای که باید اشاره کنم در مورد ساختار باشگاه ایران است که هر ساله شاهد پیشرفت آن هستیم و معلوم است باشگاه افراد حرف ای تری را در بدنه خود استخدام می کنند.

استوارت در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات باشگاه ما باعث می شود که سهمیه های ما کاهش یابد گفت: خیلی زود است که بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم زیرا سهمیه هر کشور به کشورهای دیگر بستگی دارد و این رده بندی است که میزان سهمیه ها  را مشخص می کند دو کشور اردن و هند نیز به غرب آسیا اضافه شده اند ولی سهمیه های غرب آسیا هان 16 تیم است .

وی در ادامه در مورد زیر ساخت های فوتبال افزود: زیر ساخت ها فقط در سرويس های بهداشتی و نور نیست بلکه امنیت تماشاگران ، محل برگزاری مسابقات، امکانات رسانه ها و شیوه برگزاری مسابقات از مسائل مورد نظر AFC است.

وی در ادامه در مورد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری باشگاه که تازه وارد لیگ برتر شدند گفت: مدارک سه تیم گهر، پیکان ، آلومینیوم بررسی شده و من تعجب می کنم که این سه باشگاه این قدر حرفه ای شده اند.

وی در پایان گفت: از تمام رسانه ها تشکر می کنم دوستان رسانه ای حمایت خوبی از حرفه ای شدن دارند در تمام باشگاه هایی که برای بررسی رفتیم  رسانه ها حضور داشتند و می خواستند با ما مصاحبه کنند.

وی ادامه داد: قدرت ایران هواداران و تماشاگران فوق العاده خوبش است و این چیزی است که توسط رسانه به نمایش گذاشته می شود و من می خواهم فوتبال ایران را حمایت کنید و می خواهم بگويم فدراسیون و سازمان لیگ در راه صحیحی قرار گرفته و حضور رسانه ها در کنار آنها بسيار مهم است ./با

برچسب ها: afc ، ایران ، فوتبال ، استادیوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.